• jamis

Octaviakliniken

Jag hittar inte numret till Octavia kliniken på nätet. Är det någon som vet?

Är det någon som vet hur lång väntetid de har och om det är en privat klinik?

• Svar på tråden Octaviakliniken
  • jamis

Hittade telefonnumret Någon som vet om de har en hemsida?

• Winnie

Tror inte de har en egen sida, hittade i alla fall ingen när jag gick där för ett år sedan. Men de har väntetid på ca 1-2 månader. Ja det är en privat klinik, men den är landstingsanknuten så att högkostnadskortet gäller även där.
    Kan för övrigt gratulera till ett bra val av klinik. Kram!

• jamis

Tack Vi har fått tid på CvL i Uppsala, men vi bor i stockholm och det vore ju skönt att göra utredningen här. Det tar ju sån tid att resa till uppsala annars. Men jag vet att CvL är ganska snabba med sina utredningar och att de har kort väntetid. Vi åker bort i 2 månader i mitten på mars och jag vill gärna börja innan dess... får väl ringa och höra med de...

• Winnie

Vi gjorde vår utredning hos Oktavia och när det sedan blev aktuellt med IVF som behandling så gjorde vi den hos CvL på distans. Det var superbra eftersom vi då kunde göra de flesta besöken hos den läkare på Oktavia som vi redan kände, plus att vi slapp åka till Uppsala så ofta. Så jag kan med andra ord också varmt rekommendera CvL!

• jamis

En liten fråga om högkostnadskortet Får man det av läkarn eller måste man be om det?

• Winnie

När du passerar 900-kronorsgränsen så skriver de ut ett åt dig. Det görs i receptionen när du betalar för besöken.

• Rhonda Breeze

Hej!

Jag var på Octavia igår och då kom det på tal om att de inte har någon hemsida - men att de funderar på att skaffa en.

Svar på tråden Octaviakliniken