• Agapi

Töja upp bröstvårta

Jag har haft en piercing i bröstvårtan, men tog ut smycket för ca 3 år sen. Har märkt att de inte är helt ihop läkt och idag testade jag att trycka igenom lite. Och visst kunde jag, utan större problem, få igenom ett tunt smycke. Men jag kan omöjligt få i en vanlig 1,6mm barbell utan bara ett sånt där jättetunt vanligt örhänge. 

Hur ska jag gå tillväga för att få i ett "större" smycke. De finns ju inget vettigt att sätta i till en början? Och att gå runt med en töjgrej i bhn är ju sådär smidigt. Någon som har något tips hur jag ska kunna få i en vanlig stav? 

• Svar på tråden Töja upp bröstvårta
  • Upptaget

Jag hade också ur min bröstpiercing något år. Och va samma för mig när jag försökte trycka i smycket.. Om jag inte minns helt fel så började jag med ett "öronhänge", sen en 1.2 stav.. Minns inte exakt. Men finns ju stavar som är 1.0 mm. Det borde ju gå att få i? Sen efter några veckor kan du ju försöka dig på 1.2 mm. Och till slut 1.6.

• Agapi

Jo jag har ju ingen lust att spräcka den precis Glad Har inte hittat något passande i "vanlig örhänge storlek" att ha i. Vanliga örhängen med plopp på sitter ju inte så bra. Och var kan jag hitta 1,0 barbeller? Har bara hittat 1,2. på alla stora sidor.

Får kanske ge mig ut på stan i morgon och leta upp ett passande smycke i varje storlek! 

• Upptaget

Nej ett vanligt örhänge är ju inte bästa, men gå till en piercingstudio och fråga efter 1.0mm stav. Ganska säker på att dem har. Men på nätet är det vanligaste 1.2 och 1.6.

Här är en tex en ring som du kan ha i bröstvårtan som till och med bara är 0.8mm i tjocklek.
    www.kroppskonst.nu/default.asp&product=12975&L1=1&L2=1&L3=1

Svar på tråden Töja upp bröstvårta