• Anonym

Konstant hungrig... Något är fel på min mage!

Jag är hungrig i princip jämt. Ibland är det till och med värre efter jag ätit. Får jag får som ett Sug i magen/tarmarna.
    Har dessutom väldigt ont i magen, som om tarmarna är "ömma" och känns även som krampliknande i tarmarna.
    Blir helt frustrerad av detta. Kan ju inte äta hela tiden! Men vet inte vad jag ska göra för att slippa smärtan i magen.
    Varit hos läkaren, fick ingen vidare hjälp där.

• Svar på tråden Konstant hungrig... Något är fel på min mage!
  • ExitSong

Jag har läst att just hungersug efter att man har ätit är ett vanligt symtom på magkatarr. Det kanske kan vara det?

• upponerw

Sådan blir jag innan mens. Hungerkänslorma kommer också vid graviditet för mig.

• Anonym

Jag har funderat på det också.. Har haft magkatarr förr. Men ibland känns det som riktigt Hunger. Lite som om jag inte ätit på en hel dag. Jag äter piller mot magkatarr, för att se om det hjälper. Men njaa, går sådär bra. Hehe.
    Har iofs börjar dra ner på matintaget, tex mindre portioner m.m. Vet inte om det är det som magen reagerar på?!.

• sweetbird

Jag har magkatarr. Låter som du har det med. Ta bort allt fett , stek inte maten i fett . Försök koka allt i nån vecka eller 2 så hinner magen återhämta sig och se om de blir bättre.:)

• Anonym
    sweetbird skrev 2012-03-14 23:28:19 följande:
    Jag har magkatarr. Låter som du har det med. Ta bort allt fett , stek inte maten i fett . Försök koka allt i nån vecka eller 2 så hinner magen återhämta sig och se om de blir bättre.:)

Okej. Oftast brukar man höra om sug i mellangärdet. Jag har ont under revbenen på båda ssidorna. Knepigt. Koka maten säger du, se on jag kan komma på massa rätter som kokas,hehe. Funderat lite på om jag samtidigt har nån förstoppning, därav smärtan. Varit väldigt hård i magen länge nu.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-14 23:49:34 följande:
    Okej. Oftast brukar man höra om sug i mellangärdet. Jag har ont under revbenen på båda ssidorna. Knepigt. Koka maten säger du, se on jag kan komma på massa rätter som kokas,hehe. Funderat lite på om jag samtidigt har nån förstoppning, därav smärtan. Varit väldigt hård i magen länge nu.
    lätta gallbesvär kan ge de symtom du beskriver.
  • Anonym

Hungersmärtor är typiskt för irriterad mage. Unvik stekt mat, starka kryddor, sura frukter. Ät kokt potatis, drick yoghurt. En effektiv huskur är att tugga havregryn. Tar bort magkatarren på nolltid..

Svar på tråden Konstant hungrig... Något är fel på min mage!