• Skrippo

Ganglion handled efter operation

Hej
    Vänder mig till er kloka härinne:
    Opererade för 2 veckor sedan ett ganglion på handflatesidan på handleden. Det satt dumt till och operationene blev lite omständig. Tog i tisdags bort stygnen och distriktssköterskan reagerade på hur svullet det var. Och idag så ser det ut som om gangliet är större än innan operationen. Nån som kan dela med sig av sina erfarenheter? Ska det va så här eller har operationen misslyckats?  
  • Svar på tråden Ganglion handled efter operation
  • Anonym

Skulle tro att op har misslyckats.... läkrana brukar varna för det.....eller så är det en infektion... ring kirurgen imorgon.

• RocketQueen

Jag har tagit bort ganglion sju gånger i min handled. Och visst har det varit svullet och ömt efteråt men inte så att det har sett ut som att ganglionet har varit kvar. Jag hade kontaktat läkare om jag var du. Hellre ett besök för mycket än för lite.

• Marie-anne

känner så väl igen det där  TS! jag har opererat båda mina handleder och haft ganglion som var tvungna att opereras bort, den ena sprack och han fick leta efter den och den andra fick han hyvla då den höll på att gå ur handen på mej oc´h nu har jag problem med dom igen, och det sa läkaren att det kunde hända men var ovanligt, så nu väntar jag på ortopedtid

• Skrippo

Fick konstaterat idag att det kommit tillbaka så nu väntar jag på ny operationstid :

• RocketQueen

Vad trist, hoppas det går bättre nästa gång. Jag har som sagt gjort opererats massor med gånger, nu har jag gett upp, det kommer alltid tillbaka på mig... Lycka till!

• Tomas Svensson

Jag hade ett ganglion när jag var 7 år. Jag gjorde processen kort med den lilla gynnaren och har inte sett honom sen dess. Kort sagt förenade jag nytta med nöje och satte mig i snurrstolen i vardagsrummet och snurrade runt runt allt vad den gamla stolen var värd. Sen när optimal hastighet hade uppnåtts såg jag (ovetandes) till att tappa taget och flyga ur åbäket för att sedan med stor precision landa med ganglionet först ner i parketten. Av ren förskräckelse flydde den till skogs och jag har inte sett den sedan dess och det var över 30 år sedan detta hände.

Svar på tråden Ganglion handled efter operation