• Anonym

Nya glasögon och ser dimmigt. Normalt?

Jag fick ett par glasögon idag pga att jag har börjat se dåligt. Men redan när jag tog på mig dom, bortsett från att jag såg betydligt mycket bättre så blev jag lite yr i huvudet. Har hört från fler att det har blivit så, så jag antar väl att det är normalt, att "ögonen ställer om sig."

Men nu under kvällen så har jag börjat se lite dimmigt och ser ljuset på tv:n och datorn som en aning ljusare än vad det egentligen är. Har antagit att det har varit smuts eller nåt på glasen och putsat dom med vatten och med putsduken som jag fick med mig från optikern, men det har inte gjort det bättre. Det är inget jättedrastiskt, men lite störande. Kan detta vara normalt eller bör jag kontakta min optiker igen?

• Svar på tråden Nya glasögon och ser dimmigt. Normalt?
  • Anonym

Har haft linser i flera år och skaffade i höstas glasögon också.
    Med linserna har de bara korrigerat närsyntheten, men med glasögonen så korrigerade de både närsyntheten och brytningsfelet jag har.
    I början trodde jag att det var nåt fel på glasögonen. Kunde knappt använda dem alls utan blev yr, såg jättekonstigt osv.
    Fick ha dem korta stunder i början och nu fungerar de bra. Var inget fel på glasögonen, bara mina ögon som var ovana.
    Tror det är ganska vanligt i början...    

Svar på tråden Nya glasögon och ser dimmigt. Normalt?