• Anonym

Göra för att se längre ut?

Är en kille på ca 173-174 cm. Känner mig lite för kort och har lite komplex. Vill gärna se lång ut. Har varierat med kroppsstorlek. TIdigare smal, sedan biffig och nu normal med sämre hållning tror ja. Är just nu en del påverkar att jag inte är så lång. Var inte lika mkt snack om de innan som nu.

Ska göra allt för att försöka vinna några cm. Som att gymma, sträcka ut ryggen o tänja. Cykla så man når precis ner, kan tydligen tänja ut smalbenen. 

Men sen klädstil, har jag försökt satsa på tightare jeans och sy upp längden. Sen kortare jacka kanske man ser längre ut?

Mer tips någon? har stora komplex :(

• Svar på tråden Göra för att se längre ut?
  • Kiwinna

Att ha samma färg på både byxor och överdel, det förlänger. Lodräta ränder är en annan sak.
    Men det är inte centimetrarna som gör mannen utan det är personligheten.
    En man kan vara superkort och hur charmig som helst om han bara tror på sig själv!
    Se bara på Katie Holmes kille för att ta ett exempel..  

• Anonym

Alltså, att hålla på med sånt gör ju ingen skillnad. Du ser inte längre ut om du växer några cm med klackar eller har nån speciell jacka. Korta killar ser korta ut, även om man inte ser hur långa de är. Det har med proportionerna att göra.
    Dessutom syns det ju ännu mer tydligt när folk kan jämföra sin egen längd (och andras) med dig.

Satsa på att bli snygg istället. Försök utstråla bättre självförtroende (fake it til you make it), förbättra hållningen, klä dig snyggt, träna, skaffa en snygg hudton, en snygg frisyr, snygga glasögon om du har såna. Få det dock att framstå som du inte har lagt ner tid och ansträngning på utseendet. Få saker är så avtändande som fåfänga killar.

Svar på tråden Göra för att se längre ut?