• Makrame

Ni som har barn med lockigt hår!

Hallå!
    Jag har lockigt hår och har haft det sen jag var ca ett halvår gammal enligt mina gamla bebisfotonl. Nu är jag lite nyfiken på om min lilla kille också kommer att få det! Vid vilken ålder har ni sett att era små barn fått lockar? Då menar jag ni som har barn med vanligt nordiskt hår och som fötts med rakt hår! Glad

• Svar på tråden Ni som har barn med lockigt hår!
  • Mrs Firren

Hos vår son märktes krullet när håret började växa ut mer, kanske efter 1-års dagen typ. Sen kommande halvåret blev håret rejäl lockigt, framför allt när håret var vått.. När han var 1½ år klippte vi honom och har hållt det kort sen dess, men man kan fortfarande se vågor i håret så fort det blir lite längre eller är blött. Jag är jätteglad att fick ärva de generna från mej.

• Izela

Min dotters lockar kom fram efter 1,5 år nån gång. Hon har korkskruvar, nu är dom lite mildare men det är för att håret är så långt nu. Yngsta dottern är 1,5 nu och vet inte om det blir lockigt eller inte, tycker jag kan se små lockar när hon har badat och så.

• millie2

båda mina pojkar har lockigt hår och det syntes så fort det börja växa vid 8-9 mån.
    tyvärr har mina "barn lockar" så försvinner mer och mer med åldern,önska att dom kunde fortsätta ha lockar !

• Makrame

Tack för era svar! Då finns det hopp för min lilla kille som snart är 8 månader! Det vore så kul om han fick mina lockar eftersom hans syster fick sin pappas raka fina hår! :)

Svar på tråden Ni som har barn med lockigt hår!