• 4blir5

    Symtom efter ovitrelle

    Tog en ovitrelle-spruta för 10 dagar sedan och har nu fått så himla ont vid äggstockar och även bak i ländryggen. Har inte haft några biverkningar alls dom tidigare dagarna. Kan det bli såhär efter ovitrelle? Är rätt skeptisk på att det Är en graviditet som spökar då jag är ganska säker på att det inte ens vart någon ägglossning efter sprutan. Nu är jag inte helt hundra på det men.. Dela gärna med er av erfarenheter!

  • Svar på tråden Symtom efter ovitrelle
  • Äppelblad

    Jag tog Ovitrelle för 11 dagar sedan och har ungefär sådana symptom som du beskriver. Inte himla ont, men som en kombination av mensvärk och träningsvärk.

    Hur gick det för dig? Berodde smärtan på Ovitrelle eller lyckades du få ett plus?

  • 4blir5

    Nej tyvärr så vart det ingen graviditet den gången. Fick mens 16 dagar efter sprutan, alltså 14 dagar efter ägglossning.

    Har kört samma nu och nu sitter jag här vääääldigt fundersam med svaga svaga svaga plus dag 12 efter ovitrelle och 10 efter ägglossning. Hade minus på gravtest i lördags, 9 dagar efter sprutan men ja, jag vet inte. Vågar inte lita på någon graviditet.

  • johmal

    Hur fick det ? Blev det ett plus? Jag tog ovitrelle för 14 dagar sedan, symptomen ökar, ( hårda och ömma bröst på kvällarna, en stickande punkt i livmodern) men inget plus igår iaf.. Vad tror ni?

  • Aria

    ovitriella ger samma biverkningar som graviditet upp till tio dagar efter man tagit sprutan

  • electricauntjemima

    Hur har det gått för er, johmal, Äppelblad och 4blir5?
    Jag är på dag 13 efter FET och Ovitrelle och har känt nåt som känns som mensvärk i några dagar, men inte så kraftigt. Vet inte hur jag ska tolka det!

Svar på tråden Symtom efter ovitrelle