• Solfloran

Sex på morgonen

Hur vanligt är det egentligen att ha sex på morgonen innan jobbet?
    Min sambo vill gärna ha det, men jag känner mest stress! 

• Svar på tråden Sex på morgonen
  • Anonym (vill också)

...men har aldrig hänt eftersom min fru inte är intresserad då.
    Någon enstaka gång har hon runkat av mig lite som en handling av barmhärtighet, inte så fantastiskt romantiskt kanske och (i värsta fall) en gnutta förnedrande om hon egentligen inte alls är sugen på något utan bara "ställer upp".

Jag får förstås acceptera läget men tycker det är lite tråkigt att man inte nån gång skulle kunna slappna av tillräckligt för att leva i nuet, skjuta upp stress och måsten en stund.
    Men det är som det är och jag har självklart inte mer "rätt" än henne, det är subjektivt och man får väl vara glad att det blir några gånger i veckan i alla fall.

• Anonym (ann)

Brukar vakna tidigare i bland o ibland prioriteras då mys....en underbar start på dagen

• jonte02

Det händer ibland...inte så väldigt ofta, men idag fick vi till det 04:40 :)

Min fru är väldigt trött på vardagarna efter jobb och efter att vi gjort allt vi behöver göra och har lagt barnen så vanligtvis blir det helgsex. Jag tycker det är helt ok att sexa på morgonen. Då är vi ju båda hyggligt pigga i jämförelse med kvällen som kommer. Visst är även jag trött på vardagarna, men så har vi olika lust och lite olika syn, inställning och prioritering när det gäller sex.

Men stress är ju sällan bra. Känner du stress rent allmänt på morgonen eller är det för att det "förväntas" sex?

• Anonym

Visst händer det men alltför sällan. Vaknar barnen vid 05:30 så blir det inte av som ni förstår. Sist var någon vecka sedan, då sov barnen till 06:45 men jag (och lilleman) vaknade 06. Då kröp jag in under tjejens täcke och vi hade sex.

Som sagt det händer men alltför sällan numera.

• Solfloran
    jonte02 skrev 2012-03-15 08:51:36 följande:
    Det händer ibland...inte så väldigt ofta, men idag fick vi till det 04:40 :)

Min fru är väldigt trött på vardagarna efter jobb och efter att vi gjort allt vi behöver göra och har lagt barnen så vanligtvis blir det helgsex. Jag tycker det är helt ok att sexa på morgonen. Då är vi ju båda hyggligt pigga i jämförelse med kvällen som kommer. Visst är även jag trött på vardagarna, men så har vi olika lust och lite olika syn, inställning och prioritering när det gäller sex.

Men stress är ju sällan bra. Känner du stress rent allmänt på morgonen eller är det för att det "förväntas" sex?
    Nja, snarare att man är allmänt stressad.
  • Lee

Hade gärna vaknat på det sättet!

• Anonym (???)

Är man stressad och vill inte ha sex på morgonen så är det väl bara inte att ha det?? Eller har jag missförstått ts?

• iasun

Min man vill gärna ha sex på morgon men inte jag och då drar jag mig undan och det tar han illa upp och blir arg på sig själv vilket ger mig dåligt samvete hur ska man tackla det?

• Knox

Hm sex på morgonen direkt innan man åker iväg på jobbet har nog aldrig existerat i min värld finns för mycket andra måsten på morgonen iaf för mig

• Anonym (???)
    iasun skrev 2012-03-15 10:25:39 följande:
    Min man vill gärna ha sex på morgon men inte jag och då drar jag mig undan och det tar han illa upp och blir arg på sig själv vilket ger mig dåligt samvete hur ska man tackla det?
    Kommunikation?
Svar på tråden Sex på morgonen