• Anke

Fostret har vätska i nacke och buk, men INTE kromosomförändringar

Ett VUL visade vätska i nacke och även i buken, men moderkaksprovet visade inga kromosomförändringar.

Jag ska tillbaka på UL om två veckor, då jag beräknas vara i v.14, och då ska de undersöka organen, främst hjärtat.

Är det någon som vet vad som kan vara felet? Någon med liknande erfarenheter??

Det är tortyr att gå i två veckor till och vara gravid, men inte veta om man törs vara glad, eller om man kommer att fortsätta graviditeten...

/A

• Svar på tråden Fostret har vätska i nacke och buk, men INTE kromosomförändringar
  • MansonDust

Vår ena ängel hade jätte svullen nacke men ingé kromosomfel. Dock skelettmissbildningar och ja, missbildningar kan orsaka svullen nacke osv.

Men din verkar inte ha synliga missbildningar. Och det behöver alltså inte vara nåt fel.
    Men jag förstår att det är tortyr.. jag har gått igenom det 3 ggr.

• Anke

Än så länge är den för liten för att vi ska kunna se något.

Det är verkligen fruktansvärt.. stackare som fått gå igenom det så många gånger..

• MansonDust

Bara att hålla tummarna att allt är bra med er bebis.

• Anke

Jo. Men borde det inte vara symptom på att något är fel? Det känns som om den inte kan vara frisk, eftersom den har så tydligt mycket vätska. Kan den verkligen i slutänden vara/bli frisk?

tack för din uppmuntran :)

• MansonDust

Ingen aning alls. Men det inträffar ju mirakel lite då och då !

• zaza1985
    Anke skrev 2006-01-14 14:25:56 följande:
    Hoppas på det då :)
    hej anke hur gick de för ditt barn i magen? jag har också fått beesked om ungefär samma  ja har massa vätska runt fostret men dom kunde inte hitta något fel på fostret än så länge försig så ska ja fortsätta ta prover och vet inte ännu om de finns kromosonavvikelser men hur gick de för dig???
  • Plly

Hej! Förra året upptäcktes det på KUB att vårt foster hade mycket vätska i nacke och längs med hela ryggen, samt eventuellt ryggmärgs och tarmbråck, detta var indikation på att det var ett stort fel på fostret trots att moderkaksprovet inte visade på några kromosomförändringar. Vi valde att avbryta eftersom chansen att den skulle överleva i magen och ens en förlossning var noll. Jag hoppas det går bättre för er! Vet hur otroligt jobbigt det är att gå igenom...

• Lillsudd
    zaza1985 skrev 2012-02-18 13:25:20 följande:
    hej anke hur gick de för ditt barn i magen? jag har också fått beesked om ungefär samma  ja har massa vätska runt fostret men dom kunde inte hitta något fel på fostret än så länge försig så ska ja fortsätta ta prover och vet inte ännu om de finns kromosonavvikelser men hur gick de för dig???
    Tråden är ju väldigt gammal men om du går in på Ankes profil ser du att hon fick en dotter 0608 vilket borde betyda att det gick bra...
  • Anke

hej hej!
    Vad knepigt det är med de här gamla trådarna som inte stängs.

Ja för oss gick det jättebra. Vi gick till en fosterkardiolog, som kollade hjärtat och sen även andra inre organ upp till v.18. De såg inget fel.

Nora föddes i aug 2006 och är hur normal som helst. 

det var en riktig pärs, och jag önskar ingen det :-/ 

★*☆ Nora 060810 ☆ Eskil 090502 ☆*★
  • zaza1985
    Anke skrev 2012-02-21 11:10:34 följande:
    hej hej!
    Vad knepigt det är med de här gamla trådarna som inte stängs.

Ja för oss gick det jättebra. Vi gick till en fosterkardiolog, som kollade hjärtat och sen även andra inre organ upp till v.18. De såg inget fel.

Nora föddes i aug 2006 och är hur normal som helst. 

det var en riktig pärs, och jag önskar ingen det :-/ 
    vad underbart och härligt att höra detta..... ja har samma problem med mitt foster som har vätska i nacken som en böld som ska tyda på en cysta men de kunde inte hitta några andra fel på fostret på ul iaf har gjort fvp idag och hoppas det blir samma här som för dig de var lite därför ja fråga också hur de gick för dig! 
  • Blommorna och bina

Vår förstfödda ängel hade mycket vätska i nacken på ul i vecka 13...inga kromosomförändringar och inga synliga missbildningar...Hon föddes i v24 och hade en hel del synliga missbildningar....

Svar på tråden Fostret har vätska i nacke och buk, men INTE kromosomförändringar