Pickeli skrev 2012-03-15 09:46:33 följande:
Jag tycker absolut man bör besöka louvren, om man inte vill gå in så området kring Louvren på kvällen. UNDERBART! finns många fina restauranger och bistros runt omkring.
Eiffeltornet tycker jag att man kan ta om man har tid och lust. Annars bara åka ut och titta på det räcker. Det är inte så märkvärdigt att åka upp i det tycker jag.
Shopping på champs elyseé är ett MÅSTE om man gillar shopping.
Notre dame kan man skippa, vill man besöka en kyrka så föreslår jag sacre coeur, området montmartre är mysigt som tusan! Åk ned till moulin rouge och gå på sexshoppar alla Ica Maxi. Trappan nedanför sacre coeur på kvällen är helt underbart. Du ha utsikt över (typ) hela Paris från kyrkan och det glittrande tornet. Vi brukar köpa en flaska vin och dela den i trappan by night. Vi har alltid bott i montmartre och hotell med gångavstånd till sacre coeur.
Ta tunnelbanan överallt, det är lättnavigerat och billigt.
Det var mina bästa turisttips!

Håller med!
Picknick i parken vid Eiffeltornet är mysigt, speciellt i skymningen (om det är tillräckligt varmt vill säga). Utsikten däruppifrån däremot blev en besvikelse, tyckte allt såg så beige ut så det var inte värt att köa för..