• Lyckobringaren

Jag behöver tips. Ska jag jobba och plugga samtidigt i sommar? Vad tycker NI? =)

Hej!

Jag vet inte om detta är rätt tråd-avdelning, men jag hittade inget som passade in bättre så ni får ursäkta om jag inte hittade rätt här.

Jag håller på att anmäla mig till sommarkurser i sommar, men jag har lite funderingar...
    Hur tror ni det funkar med att läsa sommarkurser på distans samtidigt som man jobbar?
    Jag har ett sommarjobb på heltid från och med midsommar och undrar om ni tror att det blir för tufft?
    Det kanske rent av finns någon härinne som gjort samma sak?

Är väldigt fundersam, men det skulle kännas kul att klara av både och!
    Dessutom kommer jag vara väldigt isolerad i sommar då jag kommer bo på norraste öland där mitt jobb är, så jag tänker att jag förmodligen ändå kommer ha tid med att plugga lite.

Man kan välja mellan 7,5 hp eller 15 hp... är det bättre att bara välja 7,5 hp?

Utöver jobb kommer jag ha häst på heltid. Är lite tveksam över om det kommer funka. Hm.
    Å andra sidan är jag ledig ända fram till midsommar från den 12 Juni, så jag kommer ju gå utan någonting den tiden emellan, och där skulle ju plugget passa väldigt bra in.

Förlåt för ett onödigt långt inlägg. Men vad tror ni rent spontant?

Kram!

• Svar på tråden Jag behöver tips. Ska jag jobba och plugga samtidigt i sommar? Vad tycker NI? =)
  • Arktisk

Det beror ju på kursupplägget och jobbet.

Man det skadar inte att anmäla sig på kursen. Man kan hoppa av om det inte funkar. (Jag antar att du inte kommer ta studiemedel när du jobbar) 

• takida

Jag går i samma tankar. Jag har visserligen ingen häst som tar tid men min son bor hos mig varannan vecka och då blir det inte mycket plugg direkt. 
    Plugga 15 poäng tror jag inte att jag fixar men 7.5 borde inte vara några problem att klara.
    Men skippa csn helt eftersom du ändå jobbar så kör du på, och skulle det bli svårt att hinna med så hoppar du bara av? 

• Wickedblue

Jag anmälde mig precis nu till sommarkurser,är väl sista anmmälningsadgen idag?! Är kursen på halvfart? Läste någonstans att då kan man räkna med 5-10 timmars pluggande/vecka,lite beroende på vilken kurs det är såklart. Vad ska du plugga?

• alanbanks

Jag hade inga problem med det förra sommaren, vi hade fyra inlämningsuppgifter och en stor hemtenta.

• Lyckobringaren
    alanbanks skrev 2012-03-15 10:03:05 följande:
    Jag hade inga problem med det förra sommaren, vi hade fyra inlämningsuppgifter och en stor hemtenta.
    Hur mycket läste du då? Läste du en kurs på halvfart eller två på halvfart eller en på helfart?
  • Lyckobringaren

Jag tänkte ta CSN-bidraget för en kurs men inte för alla. Det beror på att jag kommer vara utan jobb den första delen av sommaren och då vill jag ju gärna kunna överleva. Sen funderade jag på att ta bidragsdelen på kurserna ... men är inte hundra.  Vet någon av er hur mycket pengar det handlar om?

• Lyckobringaren

Men om jag söker, säg tre kurser, kan jag tacka nej till någon av dem då? Eller är det bindande liksom?

• Arktisk

Du kan tacka nej till någon av kurserna om du vill, och du kan välja att ta lån+bidrag för bara de veckor då du inte har sommarjobb.

Svar på tråden Jag behöver tips. Ska jag jobba och plugga samtidigt i sommar? Vad tycker NI? =)