Vallhov i Sandviken?
Hur är detta område? Är det långt in till centrum? hur ofta går bussarna? Finns det någon lokal mataffär?
Hur är detta område? Är det långt in till centrum? hur ofta går bussarna? Finns det någon lokal mataffär?
Det är relativt nära centrum, bussarna har jag ingen aning om. Finns affär nära. Det är ju ingen "by" utan ett bostadsområde.
Det är inte så nära centrum. Tar ca 20-30 min att gå till stan. Det beror vart i Vallhov du bor. Vallhov är ganska stort (om något i Sandviken kan vara stort haha). Jag kommer från Vallhov i Sandviken :)
Bussarna går ca en gång i halvtimmen under "rusningstrafik", det vill säga mellan 8-18, annars en gång i timmen ungefär.
Mataffären blir då Prix som ligger mellan Vallhov och Norrsätra som är en stor mataffär.
Området är bra, JAG tycker inte det är långt till stan men vissa av mina vänner tycker att de nu bor såå långt från stan (krogen...) . Tar väl som andra sagt 20-30 min att gå, jag cyklar oftast överallt så då tar det väl tio minuter lite drygt. Det dryga med bussen till centrum är ju att den inte åker "fram och tillbaka" utan i en cirkel så det kan bli onödigt lång resväg åt ena hållet. Jag åker aldrig buss, Sandviken är ju inte skitstort så cykel och mina egna ben funkar fint Finns hållplats för buss både till Hofors och Gävle i området. Ja Coop Extra ligger i Vallhov, från mig tar det ca 5 min att gå dit. Jag trivs kanonbra iaf, absolut ett av sandvikens bästa områden!
när jag bodde i sandviken hade man även fördelen att gävlebussen stannade utanför prix (nära till vallhov) på väg till hofors så man kunde enkelt ta sig hemåt från gävle utan att behöva byta buss.
finns ju lite blandad bebyggelse där, radhus och villor och lägenheter, var väl hyfsat populärt bland barnfamiljer vad jag minns. inget slumområde utan rätt trevligt och hyfsat lugnt bortsett från lite småglin som kanske skulle behöva uppfostras lite bättre (=
Ah tack men det låter toppen. :) Nån km in till stan är ju ingenting. :P Och bra med både Prix och coop!
För att vara Sandviken så är det ju ett ganska stort bostadsområde. Det finns både superbra och lite mindre bra delar av Vallhov. Var är den lägenhet du funderar på belägen? Jag tycker att själva lägenheterna oftast är väldigt bra planerade, ljusa och trevliga.
Kalvdansvägen är väl lägenheter..? Minns inte riktigt, var en hel del år sedan jag sist var i Vallhov, men vet att området blivit bättre, snarare än sämre, om jag ska tro de avlägsna släktingar som fortfarande bor kvar.
Både kalvdansvägen och klövjestigen har lägenheter som är kanonbra Knappt så man kan fatta att det är hyresrätt man bor i, känns inte som ett sånt område
Prix och Coop är förresten samma, det hete Prix förut men har bytt till Coop för ett tag sen
Meen vi Sandvikare är lite sega på att lära oss nya grejer
Jag säger Prix rätt ofta fortfarande