• Bebis sugen

Tips på sittvagn till 3 åring?

Fastnat i barnvagsdjungeln och behöver lite råd.

Behöver en smidig och hyffsat nätt sittvagn till vår blivande 3 åring i sommar. Tänkte prisklass max 2500:-

Gärna att man kan ta en promenad på både grus och alsfalt.    

Alla tips mottages tacksamt! 

• Svar på tråden Tips på sittvagn till 3 åring?
  • anso83

personligen tycker jag att när man är 3 år
    så går man nog ganska mycket

skulle inte lägga den summan på en vagn 
    utan försöka hitta något billigt på typ blocket

mina barn slutade med vagn när de var 2 år
    de ville helt enkelt inte sitta i vagn   
    men alla barn är ju olika

vet inte om du blev "klokare" av detta
    men detta är min erfarenhet 

• Kina79

Håller med om att jag inte skulle lägga så mkt pengar på en vagn tgil lett barn i den åldern. Jag skulle letat begagnat.

Ett superbra tips är Babyjogger City Mini 

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • stingrocka

Kolla på brio race, ellr sitty. Tycker också att en treåring bör kunna gå ganska mycket själv, men självklart kan vagn behövas ibland.

Mitt förslag, köp en billigare på blocket och en trehjuling till barnet, ut och gå på fina cykelvägar...det gjorde vi och sonen går och cyklar överallt.

• MammaSandra01

kanske inte behöver någon direkt vagn utan räcker med en typ paraplysulky? alla barm är olika, men oftast slutar man väl med vagn i den åldern? Vi åkte mycket tåg när sonen va runt 3 år. hade vagnen för att sova i och ha väskan i ;)

• JETS

Vi hade en Brio Race som vi var väldigt nöjda med till våra små. Smidig o lätt och inte lika klumpig som de stoa sittvagnarna. Emmaljunga har väl den där cerox eller nåt men jag har för mig att när vi köpte så var den betydligt bredare men det kan ju ha ändrats. =)

Jag hade också en sulky med svängbara små hjul men det rekomenderar jag inte om du hade tankt gå på ngt annat än asfalt och inne i centrum.

• La Lola

Vi har en scooter.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • JETS
    La Lola skrev 2012-03-15 13:44:50 följande:
    Vi har en scooter.
    Ja, men det var den jag menade för visst är det emmaljunga? =)

Har dom haft eller har en cerox också??
  • Lantani
    JETS skrev 2012-03-15 13:54:48 följande:
    Ja, men det var den jag menade för visst är det emmaljunga? =)

Har dom haft eller har en cerox också??
    dom har en cerox också ;)
    Alvin 081114 och Alice 100807
  • lövet

Vi har en Babyjogger city mini - köpte begagnat på blocket och det är en supervagn.

Vad det gäller frågan om man behöver vagn eller inte så tycker jag det är upp till varje enskild familj. Vi behöver det absolut till vår 4-åring som inte alls orkar gå de sträckor vi promenerar dagligen i högt tempo. Hon går naturligtvis alltid om vi ska gå kortare sträckor (som för mig är under 1,5 km) och har tid på oss. Ska vi däremot gå en promenad där t.ex. storasyster cyklar eller till och från förskolan så handlar det om för långa sträckor och för högt tempo  för att hon ska orka gå själv hela vägen. Cykla i trafik är själv är hon alldeles för liten för.  Vagnen behövs absolut som komplement ifall vi ska slippa ta bilen på sträckor under 5 km.

Svar på tråden Tips på sittvagn till 3 åring?