Måste starta om för att kunna ringa?
Fick hem min Samsung galaxy y igår. Är helnöjd förutom en sak, som stör mig rejält. Ibland kan jag varken ringa eller smsa, men efter omstart av telefonen går det. Någon som vet vad felet kan vara?
Fick hem min Samsung galaxy y igår. Är helnöjd förutom en sak, som stör mig rejält. Ibland kan jag varken ringa eller smsa, men efter omstart av telefonen går det. Någon som vet vad felet kan vara?
Tappar mobilen nätet eller är det appen som inte fungerar?
Om det är nätet så testa att gå in i Inställningar, nätverksinställningar, mobila nätverk (exakt vad allt heter vet jag inte, men klicka runt där så hittar du det) och testa att söka upp nätverksoperatören och manuellt välja den.
Tack, ska testa :)
Valde Telias nät, har Halebop och det går ju i Telias, så antar att det var rätt? ;P Halebop fanns inte att välja.
Det är bara att testa på. Om det fungerar så fungerar det. Om det inte fungerar så testa något annat.
Ja, Halebop och Telia använder samma nät.
Det hjälpte, tack så mycket Sportpappa
Problemen kom tillbaka, oftast när jag söker nät manuellt laddar det i en evighet och sen lägger det bara ner och för att kunna smsa/ringa/surfa måste telefonen startas om. Grymt irriterande, speciellt när symbolen som visar att telefonen inte har kontakt med något nät, inte kommer upp. Det kan gå timmar tills jag upptäcker att den måste startas om, och då rullar sms och missade samtal in..
Kolla så du inte sitter med ett gammalt sim-kort. Enklast är att du går in i närmaste Telia-butik och byter det.
Har inte haft problem förut, problemet kom när jag bytte telefon för för några veckor sen ;(
Olika telefoner är olika känsliga för sim-korten.
Aha, okej! Har i och för sig haft mitt simkort sen.. 05? Så det är nog dags att byta. Har Halebop, så kan nog inte gå in på telia?
Tack för hjälpen :)
Beställde ett nytt via hemsidan, hoppas det löser problemet :)
Ja, folk som ringer kommer till röstbrevlådan ;/ SMS kommer inte heller in förens jag startat om.