• soffanloppan

Väntar...

Hej!

Är det någon mer här på FL som väntar BB? Vi har sänt våra handlingar till Sydkorea i början av januari och nu längtar man verkligen på ett BB :) Någon som har lust att skriva någon rad eller två? dela lite tips och idéer man kan göra för att "fördriva" denna väntande tid? Hur länge har ni väntat BB? Vilket land? 

Mvh Sofia  

• Svar på tråden Väntar...
  • Längtande SA

Hej!
    Ja vänta blir man bra på, eller kanske inte!

Vi har våra papper i Sydafrika sedan 1 november 2010.... I Sydafrika har man infört ny lag vilket försenar processen så nu efter 16,5 månad av väntan är det fortfarande flera som väntat längre än oss... Det finns ingen turordning utan barn och föräldrar matchas med varandra, vilket är en fantastisk sak men som gör att man omöjligt kan veta hur lång väntan blir. Det kan ringa imorgon eller kanske inte på länge än... Är det lika för er? Jag vill gärna hjälpas åt att fördriva tiden!  Glad

Hur lång tid brukar det ta att få bb från Korea?

Stor kram!

• soffanloppan
    Längtande SA skrev 2012-03-15 15:10:02 följande:
    Hej!
    Ja vänta blir man bra på, eller kanske inte!

Vi har våra papper i Sydafrika sedan 1 november 2010.... I Sydafrika har man infört ny lag vilket försenar processen så nu efter 16,5 månad av väntan är det fortfarande flera som väntat längre än oss... Det finns ingen turordning utan barn och föräldrar matchas med varandra, vilket är en fantastisk sak men som gör att man omöjligt kan veta hur lång väntan blir. Det kan ringa imorgon eller kanske inte på länge än... Är det lika för er? Jag vill gärna hjälpas åt att fördriva tiden!  Glad

Hur lång tid brukar det ta att få bb från Korea?

Stor kram!
    Hej! Har skickat ett mess till din inbox! :)
  • Binta

Hej. Vi har fått inofficiellt BB och väntar nu på det officiella innan vi verkligen vågar ta ut full glädje. Det handlar om en SN-lista från Litauen. Väntan är förskräcklig under hela processen tycker jag.. Och nu när vi vet att en liten tös väntar på oss känns 5-6 månaders väntan på hemkomst som otroligt tuff... Hoppas ni får BB snart!

• soffanloppan
    Binta skrev 2012-03-21 07:08:42 följande:
    Hej. Vi har fått inofficiellt BB och väntar nu på det officiella innan vi verkligen vågar ta ut full glädje. Det handlar om en SN-lista från Litauen. Väntan är förskräcklig under hela processen tycker jag.. Och nu när vi vet att en liten tös väntar på oss känns 5-6 månaders väntan på hemkomst som otroligt tuff... Hoppas ni får BB snart!
    Hej!
    Hoppas ni får åka iväg snart och ni får hem er lilla tös snart! Ja väntan börjar allt att kännas litegranna nu...Men jag försöker att tänka, "den som väntar på något gott- väntar aldrig för länge" inte alltid så lätt, men jag försöker :) Jag hoppas på BB under våren eller början av sommaren! det vore underbart! 

Lycka till med adoptionen!
    *håller tummarna för att ni får åka snart* 
  • I love life

Vi väntar på en flicka från Kina som vi fick besked om i början av februari. Troligtvis resa i sommar. Väntan är seg och en aning jobbig, då vi har foton och uppgifter om flickan som är "vår" i hjärtat men inte på pappret ännu...

• soffanloppan
    I love life skrev 2012-03-25 21:00:16 följande:
    Vi väntar på en flicka från Kina som vi fick besked om i början av februari. Troligtvis resa i sommar. Väntan är seg och en aning jobbig, då vi har foton och uppgifter om flickan som är "vår" i hjärtat men inte på pappret ännu...
    Kan tänka mig att den väntan är tuffare än den väntan som är nu, fast jag måste erkänna att denna väntan börjar kännas av också :/ men den som väntar på något gott...lycka till med er adoption!
  • vem vet

Hur lång tid uppskattar AC att det tar innan ert BB kommer? Hoppas att ni får det efterlängtade samtalet snart!

• soffanloppan
    vem vet skrev 2012-03-26 22:43:29 följande:
    Hur lång tid uppskattar AC att det tar innan ert BB kommer? Hoppas att ni får det efterlängtade samtalet snart!
    Hej!

AC kan inte säga någon exakt väntetid, då Sydkorea inte går i någon speciell ordning med ansökningarna. Jag hoppas på ett BB under våren. Vart är ni i adoptionsprocessen? 
  • soffanloppan
    Hjärtat längtar skrev 2012-03-28 20:15:59 följande:
    Hej!
    Hoppar på tråden, då vi oxå väntar BB!
    Från Taiwan! Skrattande 
    Hej! Det är verkligen spännande :) Fast väntan kan vara jobbig emellanåt också...Det börjar jag känna litegrann, men får försöka tänka positivt..."den som väntar på något gott - väntar aldrig för länge" 
  • Hjärtat längtar
    soffanloppan skrev 2012-03-29 09:56:30 följande:
    Hej! Det är verkligen spännande :) Fast väntan kan vara jobbig emellanåt också...Det börjar jag känna litegrann, men får försöka tänka positivt..."den som väntar på något gott - väntar aldrig för länge" 
    Förstår att det är jobbigt! Men samtidigt ska jag inte klaga för vi har bara väntat i 3 veckor hittills. 
    Men det känns som att det enda positiva med att vänta är att man hinner spara mer pengar...
  • soffanloppan

Väntan börjar att kännas av nu:/ Både spännande och tufft! Någon som känner samma sak?

• KMS

Ja väntan är påfrestande - men samtidigt spännande! En berg- och dalbana av känslor.
    Vi har väntat BB från Ryssland sen i slutat av november 2011.

• I love life

Vi fick idag besked om att vi troligen får resa till Kina i slutet av maj och hämta vår lilla dotter!Glad

Denna gången har vi inte väntat så länge. Men all väntan är påfrestande. Men när man väl har sitt barn, så spelar väntan ingen roll.

• soffanloppan
    KMS skrev 2012-04-13 08:48:28 följande:
    Ja väntan är påfrestande - men samtidigt spännande! En berg- och dalbana av känslor.
    Vi har väntat BB från Ryssland sen i slutat av november 2011.
    Ja det är verkligen en berg-och dalbana av känslor. Vi har dock inte väntat BB så länge. Vi har väntat sedan i början av januari 2012. Jag håller tummarna för ett BB snart :) Hoppas ni får ert BB snart också. Hur länge kan man räkna med att det tar från ansökan skickad till BB från Ryssland? 

• soffanloppan
    I love life skrev 2012-04-13 20:16:10 följande:

Vi fick idag besked om att vi troligen får resa till Kina i slutet av maj och hämta vår lilla dotter!Glad

Denna gången har vi inte väntat så länge. Men all väntan är påfrestande. Men när man väl har sitt barn, så spelar väntan ingen roll.

Jag kan tänka mig att all väntan är värt det!!!! :) dock känns den tuff emellanåt. Jag försöker tänka..."den som väntar på något gott- väntar aldrig för länge" Vad roligt att ni får åka iväg snart! måste kännas underbart! Lycka till!
Svar på tråden Väntar...