• Anonym (PMS?)

Hur länge PMS?!

Har haft ömma bröst sedan i lördags och mensvärk sedan i måndags men ingen mens. Brukar väldigt sällan ha PMS men nångång händer det som nu. Undrar hur länge du brukar ha pms?

Tänker att gravdititet kan det inte vara. Men själv brukar jag inte ha pms så här länge på förhand. Kan sånt ändras med åldern och ju äldre man blir att även pms besvären blir längre?

• Svar på tråden Hur länge PMS?!
  • Anonym (c)

Nu vill jag inte skrämma dig men när jag blev oplanerat gravid hade jag "PMS" väldigt länge. Från när den normalt sett skulle börjat (en vecka innan beräknad mens). Jag kom mig inte för att testa förrän över en vecka efter beräknad mens eftersom "PMS-en" sa att mensen nog skulle komma vilken dag som helst.

Annars har jag rätt lång PMS och kort cykel... lysande kombination eftersom jag blir en ragata av yppersta rang. Ungefär en vecka innan mens börjar det och håller på tills mensen börjat, ibland någon dag extra. Dessutom får jag nästan exakt samma symptom runt ägglossningen, ungefär en vecka där med, med skillnad att jag bara får ont på ena sidan då. Jag är jävligt god att tas med större delen av månaden alltså... (ironi)
    Men det är ju många saker som kan påverka hur PMS-en yttrar sig förutom bara hormonerna. Har du kanske ätit annorlunda? Motionerat annorlunda?

• Anonym (PMS?)

Oj det låter jobbigt att ha så mycket besvär så stor del av månaden. Stackas dig. Jag har nästan aldrig pms därför är det konstigt att jag har det så länge nu. Och börjar tänka att det kanske har nåt med att jag åldrats att göra? Obestämd Gravid kan jag inte bli, även om det såklart finns ett hopp om att jag skulle vara gravid. Tyvärr tror jag snarare på nån "störning" av nåt slag. Kanske det är ett teckan på att kroppen lägger av om mensen inte börjar komma igång.

Tycker att jag levt precis som annars. Kanske det är het normalt att bara ibland ha pms. Men jag är rädd att det är ett teckan på att jag håller på att bli gammal...usch...käns inte så kul.   

Fick pms på dag 21....tidigt tycker jag.  

• Anonym (c)

Får jag fråga varför du inte kan bli gravid?

Nu vill jag ju inte inge dig något "hopplöst" hopp men om du aldrig brukar ha pms kan det ju snarare vara ett tecken på att hormonerna "kommit i lag".

Jag har vant mig vid min pms. Jag är över 30 och har lärt mig att ha choklad tillgängligt, motionera extra mycket och framför allt att inte ta några livsavgörande beslut under den tiden. Pms-en blev enormt mycket värre när jag åt p-piller. Cyklerna var jämna och så, men jag hade bara två dagar i månaden som jag kom ur min svarta tunnel.

• Anonym (PMS?)

Läkare har undersökt mig och konstaterat att jag inte kan bli gravid annat än via IVF. Men såklart skulle jag hoppas på ett mirakel, fast jag vet ändå att det inte är möjligt. Jag känner mensvärk så antagligen kommer den närsomhelst. Men å andra sidan har jag känt så nu i fyra hela dagar och brösetn har ämmat längre än så. Illamående men det är på grund av mensvärken och brösten.

Blir egentligen så besviken över att min kropp vill ge mig falska förhoppningar och så är det bara PMS som av nån anledning slagit till nu.   

• Anonym (c)

Det var hemskt tråkigt att höra att läkarna sagt så till dig.

När jag var gravid hade jag i början så ont i brösten att jag hade lust att skrika varje gång jag vände mig på natten. Och jag hade "mensvärk" från någon vecka innan beräknad mens.
    Om du inte är van vid den typen av känsla ska du kanske ta ett test ändå, mirakel kan ju hända. Jag har läst om flera här på fl som blivit spontant gravida efter många års försök med hjälp.
    Min kille och hans ex försökte bli gravida under flera år med hormonbehandlingar och allt, till slut tog stressen kål på förhållandet och hon träffade en ny och blev spontant gravid efter bara någon månad, då var det också konstaterat att det var henne det var fel på. (jag vet inte exakt vad diagnosen var för jag har inte velat snoka i det)

Jag håller en liten tumme för dig, om inte annat så för att kroppen din slutar luras!

• Anonym (PMS?)

"PMS uppträder oftast första gången under perioder med stora hormonförändringar. Du kan med andra ord få PMS vid puberteten, efter att du har fått barn, när du börjar ta P-piller, eller i början av klimakteriet. "

Googlade på nätet...jag börjar faktiskt tro jag börjar vara i klimakteriet fastän jag inte är 40 ens...jag är ledsen över min kropp. Men tacck för dina fina svar! Glad  

Svar på tråden Hur länge PMS?!