Soc, anmälan för tjänstefel osv
Tja, Jag undrar vad jag har för rättigheter ang hur min socialsekreterare ska behandla mig och min son och hur jag ska gå till väga för att anmäla henne om hon begår tjänste fel.
Tacksam för svar.
Tja, Jag undrar vad jag har för rättigheter ang hur min socialsekreterare ska behandla mig och min son och hur jag ska gå till väga för att anmäla henne om hon begår tjänste fel.
Tacksam för svar.
Det är otroligt svårt att få någon dömd för tjänstefel. Förslagsvis skriver du utförligt vad som hänt och skickar till Justitieombudsmannen www.jo.se
Börja med att prata med hennes chef.....
Vad har hon gjort fel och vad vill du anmäla?
om du anmäler så skriver du inga känslor, endast fakta i var hon brustit!
Det jag vill anmäla är att hon gav min flickvän och mig 3 alternativ, sen så pratade hon med sin chef och drog bort det alternativet vi valt. Det borde ju vara tjänstefel? De e en av sakerna hon har gjort fel, skulle taq för lång tid o skriva ner allt. :/
Vår förra handläggare har begått tjänstefel. Hon har helt gått in i detta personligt och var agressiv på alla möten vi hade. Kallade oss en massa osv. Men tjänstefelet hon gjort var att skriva en massa citat som familjehemmet ska ha sagt. Grova sådana och inte direkt till vår fördel. Vi pratar knappt med familjehemmet av olika anledningar o därför tror jag hon trodde att hon kunde komma undan med det. Men jag blev så arg när jag läste att jag ställde fam.hemsmamman mot väggen. Hon i sin tur blev jättearg eftersom hon påstod att hon aldrig sagt dessa saker. Men vad jag fått höra kan man inte anmäla en specifik socialsekreterare utan måste då anmäla hela socialen..