• Guldlockis

jobba på sector alarm

Jag ska på intervju som säljare på sector alarm.
    Hur fungerar det jobbet, lön osv?

Någon som vet?

• Svar på tråden jobba på sector alarm
  • Sale

Det kan vara en bra fråga att ställa på intervjun! =) Lycka till!

• Guldlockis
    Sale skrev 2012-03-15 19:17:36 följande:
    Det kan vara en bra fråga att ställa på intervjun! =) Lycka till!
    Ja naturligtvis, men jag är nyfiken av mig och tänka få lite info redan nu.
  • SandraMariaH

tror inte det är någon grundlön förens du sålt visst antal larm (kan det vara 100st tro?) ligger på några tusenlappar om jag inte minns fel.
    sedan får man ju för varje larm man säljer, tror det är 800-1000kr /larm. så ja det gäller att sälja men är man duktig kan man tjärna bra med pengar :) som sagt du får ju veta mer imorgon, lycka till.   

• SandraMariaH
    Guldlockis skrev 2012-03-16 10:12:07 följande:
    Tackar för svar

vad sa de på intervjun då? :)
  • frukarlssonn

Min sambo har jobbat där. Har för mig de va en väldigt låg grundlön och sen provision på det. Men jag ska fråga honom sen, han sover nu, så jag återkommer

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Muslimah84

Jag var på intervju hos dem för något år sedan och då var det en gruppintervju insåg jag när jag kom dit. Hade aldrig  hört talas om det innan. Jag blev inte så impad av dem...

Det de pratade om då var att man åkte ut tillsammans till ett bostadsområde och knacka dörr.

• Guldlockis
    Marinero skrev 2012-03-17 08:03:48 följande:
    Min sambo har jobbat där. Har för mig de va en väldigt låg grundlön och sen provision på det. Men jag ska fråga honom sen, han sover nu, så jag återkommer
    Skrattande
  • frukarlssonn

Nu har jag frågat sambon. Ingen grundlön alls och rent skitjobb enligt honom, svårt att tjäna pengar och man ringde på hos folk. Tyvärr, vill inte göra dig besviken men detta va hans åsikt om sector alarm.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • SandraMariaH

här är det så att man tar bilen till ett visst ställe "chefen" kör väl oftast sedan går de anställada (ungefär 4st) ut och knackar, de brukar hålla på mellan 15-21 söndag-torsdag. sedan är det "möte" efter 21 så de slutar ca 23.00

som sagt ingen grundlön utan provision, gäller att sälja. Inget jag skulle vilja ha men vissa gillar det och säljer riktigt bra. 

• kjames

Sector är det mest oseriösaste företaget på marknaden när det kommer till försäljning, själva varan är det inget fel på.. men just när det kommer till försäljning, säger detta av personlig erfarenhet för att jag jobbade där, Inte så speciellt seriösa när det gäller anställning Heller och då menar jag att du inte behöver nån form av cv eller meriter.. det är väl bra att man kan lära sig yrket på plats om man aldrig har varit inom försäljningsbranchen tidigare.. men räkna med att du kommer få jobba fler timmar en vad du skrev på ditt avtal och inte nog med det så är det är bara på provision.. där du kommer få slicka röv i flera månader utan att få några pengar, jag kommer aldrig backa sector. Skam

• ITpappan

Neej, de är galet störiga. Går runt och plingar på.

Gör inte det, om du inte måste.

Svar på tråden jobba på sector alarm