• Singelmamma10

Dåliga pappor

Blir så trött på alla pappor som säger att dom blivit lurade. Men använd kondom eller låt bli att ligga. Det kan bli barn. Hur man kan rycka synd om dom och kalla det tramatisk upplevelse. Visst i vissa fall blir kanske några lurade. Men hur kan man låta bli att träffa sitt barn? Barnet är ju oskyldigt. Pappan till mitt barn ville ha barn och fanns med under hela graviditeten. Ett par veckor innan görlossning kom jag på hand dubbelskriv och alla lögner. Han började att träffa sitt barn, lovade massa och fortsatte ljuga. Sen slutade han träffa henne helt. Hon har god kontakt med sin farmor och farfar. Knappt ett år senare var han pappa igen. Pratade om hur lurad han blev. Ken tänka mig att han säger samma sak om mig. Han hade kört samma race under deras graviditet och lever nu med en ny.

• Svar på tråden Dåliga pappor
  • GustafM

När jag var 16år blev jag uppraggad av en tjej på en fest, vi hade sex och hon sa att det var lugnt, hon åt p-piller. Hon var några år äldre än jag så det var lite extra spännande. Vi träffades några ggr till och hade sex, sen fick jag veta att hon var gravid. Jag kände mig så jävla dum. Det blev vårdnadstvist och eftersom jag var så ung fick hon ensam vårdnad. Lite senare fick jag veta att hon aldrig ätit några piller utan ville bli gravid och valde mig för att hon tyckte jag var snygg och hade rika föräldrar som kunde betala undehåll, men hon ville inte ha ett fårhållande med en skolpojke.

Ödet ville annorlunda och hon hamnade i dåligt sällskap med missbruk och brott, och 3 år senare stod jag där med ensam vårdnad, 20år gammal. Jag hade precis börjat på universitetet då.

Hon lovade att hon skulle skärpa sig och bli en bra mamma, men nu är min grabb 15år och hon är fortfarande frånvarande, hon hör av sig på hans födelsedag oftast, men de gånger jag inte ringt och påmint henne dagen innan glömmer hon eller bryr sig inte.

Det finns dåliga mammor med, och man behöver inte vara ett svin för att man inte använder kondom. Du kanske har haft otur, men dra inte alla killar över en kant för det. 

• FIame

Låter snarare som det är många av er kvinnor här på Familjeliv som har problem att välja bra män.

Men det kommer flera liv.

Svar på tråden Dåliga pappor