Hehe, ja det är väldigt låga doser, men så äter jag ju knappt några kolhydrater heller, så det har mycket med det att göra :) De senaste dagarna har jag dock haft högre blodsocker, så är nog nu man får börja höja doserna succesivt :S Har läst att man ofta får ta två eller tre gånger så mycket insulin i slutet av graviditeten jämfört med innan.
Okej, låter jobbigt! Jag hade ju tur på så sätt att de upptäckte min diabetes så tidigt, skulle skaffa p-piller på ungdomsmottagningen och fick då berätta att mamma hade diabetes, de kollade sockret och då var det något för högt, de tänkte strunta i det och skriva ut piller iaf, men mamma ville kolla upp det extra...så då blev det utredning och sen fick jag börja med insulin. Så jag hann aldrig bli så dålig, som tur var.
Nej jag tar inte levaxin, inte hört så mycket om det?
Ja jag äter på hyfsat fasta tider, förr var det svårare när man jobbade olika arbetstider inom vården, men nu är jag ju bara hemma så nu är det lättare att passa in tiderna.
Nej de har faktiskt inte pratat så mycket om förlossningen än. Men det kommer väl snart :) Men vad jag har förstått så vill de helst att man ska gå till fullgången tid, men inte över tiden. Men ofta får ju diabetiker stora barn och det kan ju vara en anledning till igångsättning tidigare. Hoppas man inte får ett jättestort barn, men morsan hade ju diabetes när hon fick mig och min bror och vi var normalstora, kanske lite mindre till och med :)
Glömde ju svara på frågan i ditt förra inlägg, om min sjukdom (fibromyalgin) beror på diabetesen, och det gör den inte :) Det kan vem som helst få om man har tillräckligt med otur :S De vet inte riktigt varför man får det, men kan komma efter att man haft problem med tex ryggen länge...som i mitt fall. Pajade ryggen när jag jobbade som assistent, och sen efter det har det bara gått utför :( Så nu har jag kronisk värk i hela kroppen, vissa perioder bättre, andra sämre. Men har inte blivit så mycket värre under graviditeten iaf, och det är ju skönt :) Ryggen börjar dock ta mer stryk :S
Hehe, ursäkta att jag gnäller lite, bara flöt på när jag skrev, skönt att skriva av sig litegrann :)
Vart i sverige bor du förresten?