• Anonym (Tattoo)

Tatuering för barnen, som inte avslöjar!

Jag vill göra en tatuering för mina barn.
    Den ska inte innehålla deras namn och personnummer känns så trist.

Tatueringen ska vara galen/tuff, personlig men inte utelämnad.

Funderade ett tag på kinesiska zodiakdjuren (drake, orm, tiger osv) men barnen stämmer inte in på de djuren utan passar in på de djur som kommer få tatueringen att framstå som barnslig. Stjärntecken var också intressant och passande MEN ett av barnen är vattuman och jag tycker det skulle förstöra tatueringen. Fått förslag om barnens månadsblommor, att slå ihop dem till en rosett och det är ett superbra förslag men det passar inte på mina "krav".

Någon som har tips på hur man gör en tatuering galen/tuff samtidigt som den är personlig men inte så att en utomstående förstår innebörden av tatueringen?  
  • Svar på tråden Tatuering för barnen, som inte avslöjar!
  • Anonym

Min syster stämplade av en hand och en fot från var barn och satte ihop till en tatuering, det blev jättefint. Personligt utan att vara utlämnande.

• Anonym

Om du har kvar nån ctg-kurva på bild från det att din bebis låg i magen kan du ju tatuera in deras hjärtslag någonstans på kroppen, och utveckla det lite med ett rött hjärta vid sidan om eller så.

• Xay1de

Våra barn har litteraturhistoriska namn, så jag har helt enkelt tatuerat in bilder av de karaktärer de är döpta efter. Då det handlar om litteratur är det ju fritt att tolka karaktärernas utseende, men jag har hittat en tjej som jag anser tolkar karaktärerna som mig och hon designar nu mina tatueringar. Tatueringar som f. ö är på väg till att bli en episk ryggtavla med fler karaktärer inblandade...

vitunhurri.blogg.se - Bloggen som lever igen!
Svar på tråden Tatuering för barnen, som inte avslöjar!