• Mandarin80

"Törstig hela tiden"

Jag känner mig törstig hela tiden. Försöker dricka vatten, men det hjälper inte. Vad är det som är fel?

• Svar på tråden "Törstig hela tiden"
  • lata kocken Johanna

hur ser ditt blodsocker ut?

• mamma Linder

är också törstig, men dricker vatten mycket, annars brukar jag inte dricka speciellt mycket.
    tror inte att något är fel, dicka är ju nyttigt

• Mandarin80

Blodsockret är normalt. Är i vecka 17 nu, var hos bm i vecka 13.

• jossposs

Jag är i och för sig diabetiker och har ändå "okej" blodsocker nu.. men jag har märkt nu under grav att jag blir mer törstig... undra varför??

• lata kocken Johanna

alla tillstånd där kroppen ansträngs gör ju att det går åt mer vätska

men om man är onormalt törstig så är det ju bra att försäkra sig om att blodsockret är OK

• Mandarin80

Lata kocken Johanna: Tack för tipsen!

• Kindwords

Jag blir mer törstig för varje vecka som går. Har hunnit till v33 nu. (Blodsockret är inga problem.) Kroppen behöver väl helt enkelt massor av vätska. Fostervattnet ska bytas och man svettas mer än vanligt. En del svullnar för att de binder vatten. Dessutom tror jag att nästäppan, som många har, gör att man blir torr i munnen och känner sig törstig.

• EmMax

jag är oxå enormt törstig och det enda som kan släcka törsten på mig är mini mjölk
    dricker litervis om dagen.
    blodsockret är helt ok.

• estrell

Det är många som blir törstiga under sin graviditet, själv dricker jag hela tiden, säkert 2-3 liter om dagen.

• 1982

Jag är oxå törstig jämt! Har hört att man ska dricka mycket för att slippa samla på sig vätska. Så drick på!

• mette

Jag är super törstig hela tiden åxå. Mne pga uppstötningarna så kan jag bara dricka lite,lite åt gången! Jobbigt!

• lijepa

jag dricker mellan 4-8 liter vatten per dag - av ren törst! men läkaren tyckte bara det var bra och såg ingen anledning att oroa sig.

• Tusenskönan

Är i v.17 och jag är oxå supertörstig hela tiden! Dricker massor med vatten och mjölk. Mmmm... sen är jag sugen på salt oxå hela tiden. Det är nog kroppens sätt att säga åt mig att äta lite salt som binder all vätska jag dricker.

• doktorC

jag ar sjukt torstig, sarksilt pa natten! ar i vecka 25 (ar det val...hoppsan jag har visst tappat rakningen )

• Saknar

Jag hade ENORM törst i v 17!! Kunde dricka hela tiden... och pissa nu är jag törstig ofta oxå. v 26

Svar på tråden "Törstig hela tiden"