• Mickej79

    svårt att få in den?

    Jag (32) och min sambo (35) försöker få barn.(vi har sex bara för att få barn) men jag har svårt att få in den vad kan det bero på?  Är jag ensammen om det och finns det någon hjälp att få om det?  Kanske finns något hjälp medel för det?

  • Svar på tråden svårt att få in den?
  • Philippa

    Har du alltid haft svårt för det eller bara nu när ni ska bli gravid?

  • Betty Ballbreaker

    Om ni ligger med varann enbart för att bli med barn, och inte för att ni är sugna, är det det som är problemet: hon är för torr, du är inte hård nog?

  • Mickej79

    Är väll ny på detta . har ej funnits rätt tillfälle för sex då jag haft förhållande utan sex låter kanske konstigt så är det.  så nu med min nuvarande sambo så vill jag har barn med för det känns så rätt och så är hon ej så mycket för sex så då vill vi ha barn men klart blir det lyckad sex någon gång kanske det är skönt att man gör det oftare.

    När hon rör vid mig och jag tar på henne blir den hård som en sten typ menaden men när vi försöker få in den blir den slak  

  • Betty Ballbreaker

    Ok, låter som lite prestationsångest, att du slaknar precis när du ska in. Inte så konstigt, du SKA ju prestera, ni ska göra barn! Den "pressen" kan gå vem som helst att slakna. Det är ett väldigt vanligt problem, som brukar gå över av sig själv om man inte tänker för mycket på det och inte hakar upp sig på det. Det sitter i huvudet, så du kan vara lugn med att det inte är något fel på din kropp.
    Sen tycker jag att ni ska prova att ha sex, bara för att det är skönt och kul, inte bara för att avla. Det behöver absolut inte handla om samlag varje gång, utan det är härligt att bara smeka varandra också. Sex ska inte vara en prestation, det ska vara något njutbart.

Svar på tråden svårt att få in den?