• estflicka

Hemtelefoni via mobilnät

Jag skulle vilja behöva hemtelefoni, men kan inte välja. Vi hade tidigare Comhem, men nu avslutade, för att det funkade inte så bra. Har kollat runt nu, men det finns så många föredag. Har stannat Tele 2 sida, att det finns hemtelefoni via mobilnät. Undrar om nån har via mobilnät. Funkar det bra?

• Svar på tråden Hemtelefoni via mobilnät
  • Sinne12

Fungerar sådär. Kass mobilmottagning, men vi får hyra (mutter..) en extern antenn som sitter på taket och förstärker signalen. Fungerar hyfsat för det mesta, men det är hemskt drygt när det knasar - då är man helt avskuren från omvärlden.

Har telia, de är de enda som nästan har mobiltäckning här..

• Pickeli

Det beror ju helt på var du bor. Har du Tele2 idag och är nöjd så funkar det precis på samma sätt täckningsmässigt.

jag har Tele2 och är supernöjd.

Google it!
  • Pickeli

Kan tilläggas att jag inte har, har aldrig haft och tänker inte skaffa en fast telefon. Ser inte meningen i det.

Google it!
  • Sinne12
    Pickeli skrev 2012-03-16 13:40:25 följande:
    Kan tilläggas att jag inte har, har aldrig haft och tänker inte skaffa en fast telefon. Ser inte meningen i det.
    Och jag fick panik när de drog in vår fasta linje. Helt enkelt för det är radioskugga här. Dessutom är det enbart telia som ens är i närheten mobiltäckningsmässigt. Så bara mobil = inte kunna prata eller ringa hemma, OM man lyckas så får man betala skjortan för det, och det här med bredband/internet kan man glömma (finns ingen 3Gtäckning här..)
  • estflicka

Jag har Tele 2, och mobiltäckning är bra här.  Vi behöver för att ringa vanliga fasta nätet. Ibland måste man vänta i kö. Inte roligt att vänta ca 20 min med mobilen, och få sen räckning.

• Pickeli
    estflicka skrev 2012-03-16 13:45:56 följande:
    Jag har Tele 2, och mobiltäckning är bra här.  Vi behöver för att ringa vanliga fasta nätet. Ibland måste man vänta i kö. Inte roligt att vänta ca 20 min med mobilen, och få sen räckning.
    Jag förstår inte hur du menar riktigt. Menar du att det blir dyrt eller?
    Google it!
  • Sinne12
    estflicka skrev 2012-03-16 13:45:56 följande:
    Tele 2 har ju abbonemang med 3000 "fria" minuter osv, är inte det ett alt då?
  • estflicka

Har börjat fundera, att skaffa andra mobilen, som är billigare att ringa fasta nätet.

Svar på tråden Hemtelefoni via mobilnät