Någon som försökt ett tag och blev gravid av grapefrukt/juice?
Någon som har positiva erfarenheter av att äta/dricka grape?
Någon som har positiva erfarenheter av att äta/dricka grape?
Öhmm, tror det går bättre med spermier.
Instämmer med Selma, vad blir det annars för avkomma liksom?
Om ni ska vara dryga kan ni lika gärna gå härifrån. Ni förstår, om ni inte är helt bakom vad jag menade!
..men för att svara på din fråga - när jag blev gravid åt jag rosenrot, bidrottningsgele och tog dem med grapefrukt/blodapelsinjuice.
Jag vet inte om jag och min sambo är väldigt kompatibla, om vi hade tur eller om något av ovanstående spelade in men jag blev gravid på andra försöket.
Exakt hur skulle det hjälpa till menar du Ts?
Ledsen om jag uppfattades som dryg men TS rubrik bjöd på det.
Dessutom har jag aldrig hört talas om att grape skulle kunna hjälpa till. Och tro mig, med två missfall, 4 IVF och en mycket lyckad adoption bakom mig så har jag testat en del på vägen... Men jag har aldrig trott på under och konstiga dieter. Intensivt sex under rätt dagar på månaden, läkarhjälp och adoption var det jag själv levde efter. Testade akupunktur under en desperat tid, som slutade med för tidig ägglossning under IVF så det blev ett dyrt misslyckande.
Jag läste någonstans (kommer tyvärr inte ihåg var) att blodapelsin/grapefruktjuice skulle kunna optimera chanserna till att bli gravid. Som allt annat så tog jag det med en nypa salt men tänkte att det kan ju inte skada, och svalde mina andra vitaminer med det :)
Jag har faktiskt också läst om att det skulle vara något med grapefrukt! :)