• lillis79

någon som har tips på bra blötfoder till katt utan spannmål eller fisk???

min katt är allergisk och behöver hitta ett bra blötfoder med högt köttinnehåll som inte innehåller spannmål eller fisk som jag misstänker han är allergisk mot.
    tacksam för alla tips{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden någon som har tips på bra blötfoder till katt utan spannmål eller fisk???
  • nemo1

Såg att du testat. Vilka Mjausorter har de testat? Har du provat Bozita?

• lillis79
    nemo1 skrev 2012-03-16 16:14:53 följande:
    Såg att du testat. Vilka Mjausorter har de testat? Har du provat Bozita?
    jag har testat alla mjau tetra med olika köttsmaker och även den stora runda burken med kött men han gillar det verkligen inte..
    bozita har jag inte testat, var köper man det fodret?
  • nemo1
    Frontline skrev 2012-03-16 16:28:51 följande:
    Porta 21 har jag förstått ska vara helt ok

www.zoomarknad.se/category-list.asp?catid=921...
    Hon vill ha tips på blötfoder och portas blötmat innehåller spannmål. Bozita köper du i zoobutikerna, det är samma tillverkare som Mjau och dessutom svensktillverkat. Mina älskar älg, kanin och den med extra kyckling.
  • nemo1

Mina vill ha maten med sås. Prova att mosa bitarna om din katt bara slickar i sig såsen.

• Frontline
    nemo1 skrev 2012-03-16 16:48:16 följande:
    Hon vill ha tips på blötfoder och portas blötmat innehåller spannmål. Bozita köper du i zoobutikerna, det är samma tillverkare som Mjau och dessutom svensktillverkat. Mina älskar älg, kanin och den med extra kyckling.
    Jag har fattat som att Portas inte innehåller spannmål, har för mig om att jag läste om det i en annan tråd för länge sen och alla tyckte den var bra.
    Många vet jag tycker att deras torrfoder är jättebra med...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • lillis79

tack så mycket för bra tips! :) jag har även hittat "applaws" blötfoder som är fritt från spannmål och onödiga tillsatser Glad

• nemo1

Applaws innehåller ris. Ris är en stor bov till att katter blir överviktiga, ingen bra kolhydrat för katter med andra ord.

• nemo1

Det finns nog inget foder som man är helt nöjd med, alltid innehåller det något som inte är bra. Testa Applaws du.

• Pike

Applaws blötfoder är inte ett komplett foder, jag skulle testa Bozita, det är populärt här hos oss.

• IceJossan

Porta 21 Sensible är ett torrfoder som inte innehåller spannmål, men Porta 21's blötmat innehåller tyvärr spannmål och alla sorter utom en innehåller fisk (av de 4 sorter som finns i min djuraffär, det kanske finns fler).

• ForReal
    lillis79 skrev 2012-03-16 16:17:04 följande:
    jag har testat alla mjau tetra med olika köttsmaker och även den stora runda burken med kött men han gillar det verkligen inte..
    bozita har jag inte testat, var köper man det fodret?
    Hur länge har ni testat ge honom det? Vi har nyligen blivit tvungna att byta foder (till endast blött)  till en av katterna och det var trögt i början, gillades inte. Men eftersom vi var tvungna för att hon ska må bra så har vi fortsatt ge det men samtidigt sett till så att hon ätit varje dag - i värsta fall gett lite av gamla maten så inte levern säckar ihop. Nu har dett gått en månad och hon äter nu maten, hon har vant sig och det är det som erbjuds. Även om annan mat säkert önskas fortfarande :)
Svar på tråden någon som har tips på bra blötfoder till katt utan spannmål eller fisk???