• Anonym

Hjärtstopp av atarax.

Har haft atarax att ta vid behov i flera år och har så gjort. De funkar mest bra för att sova ordentligt då jag blir trött av dom. Är rätt hypokondrisk av mig och nyligen fick en kompis till en i min klass ett hjärtstopp och avled. Det har ingenting med atarax att göra eller så utan det fick mig att tänka och bli orolig över att också få det. Så läste jag på fass om detta som biverkning och nu vågar jag verkligen inte ta dom mer Fan! De funkar ju så bra annars....men jag vill ju inte dö i hjärtstopp.

• Svar på tråden Hjärtstopp av atarax.
  • Anonym

Det är ju inte direkt vanligt att man dör av atarax. Jag tog en gång en helt karta med 25mg atarax i syfte att skada mig själv. Inte ens då hände något med mitt hjärta. Jag mådde bara illa och blev yr och trött. Det är väldigt milda och ofarliga tabletter.

• Anonym

Jo klart det är, men ändå att just hjärtstopp finns med. Det är ju liksom rätt stor risk att man dör av det, knappt nån överlever. Och jag är så hypokondrisk och tror att det kommer drabba just mig....finns ingen annan medicin med icke denna biverkning? Även om den är ovanlig.

• RS89

va kan man få hjärtstopp av atarax??? hmm jag har takykardi och jag har ätit atarax utan problem och kommer göra det sen också om jag behöver....atarax hjälper mig mot hjärtklappning när jag får panik =D!... testa lergigan? det är samma sak, men vet inte om hjärtstopp är en biverkning. 
    jag tror dock inte att du behöver oroa dig Tyst om jag med en defekt på hjärtat överlever atarax gör du nog också det =D.

• roffe

Fast på biverkningslistan skrivs ju allt som folk känt under tiden de testat Atarax, dvs om någon fått hjärtstopp av andra anledningar så skrivs det upp ändå.
    Samma med t ex huvudvärk som i princip står med på ALLA mediciner jag nånsin ätit/läst bipacksedeln till.
    Det betyder inte att någon någonsin fått hjärtstopp pga Atarax utan att dom t ex kan ha haft dåligt hjärta eller varit väldigt överviktiga eller gamla osv.

• Anonym

Tack för era kommentarer. Jag är lite övernojjig nu bara för det här hände med den här tjejen som bara var 23 år endast

• Anonym

Jag har ätit attarax 25mg i flera år pga eksem och oro. 

Jag kollade EKG för 3 veckor sen och då var jag kärnfrisk.

Alla kan drabbas av plötsligt hjärtstopp... MEN det är väldigt ovanligt.
    Oftast är det något som ligger bakom då, som t ex medfött hjärtfel från födseln.

Så du kan vara lugn..

Ring och prata med en läkare om du inte vågar ta dina attarax..  

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-16 18:34:53 följande:
    Jo klart det är, men ändå att just hjärtstopp finns med. Det är ju liksom rätt stor risk att man dör av det, knappt nån överlever. Och jag är så hypokondrisk och tror att det kommer drabba just mig....finns ingen annan medicin med icke denna biverkning? Även om den är ovanlig.
    ALLA mediciner har någon form av dödliga biverkningar på listan.
  • Anonym (Ssk)

Har du tagit Atarax tidigare så behöver du nog inte oroa dig. Biverkningarna brukar man ju känna av ganska tidigt och är du dessutom van att ta tabletterna så är det ju ingen fara. Har inte kollat i FASS men om hjärtstop finns med är den garanterat en mycket mycket ovanlig biverkning. Annars hade tabletten inte funnits kvar. Kan vara en person som fått en allergisk reaktion med hjärtstop som följd.

• Anonym (Sandra)

Har man hjärtproblem ska man nog inte ta det. Men annars borde de vara ok. Propavan är ju bra annars, de tar jag nu

• Anonym ("Suddenadultdeathsyndrome.....")

Att din klasskompis tagit giftinjektionen har inget med din atarax att göra.

Svar på tråden Hjärtstopp av atarax.