• Loreena

Hårförlängning med hårträns?

Jag är jättesugen på att göra en hårförlängning. Jag har brunt, tunt, mjukt, nordiskt hår med självfall. Jag har kikat lite på hårträns som man kan sy fast i en inbakad fläta under håret och det känns som om det skulle passa mig.
    Någon som provat? För och nackdelar? Vad ska man tänka på? Jag vill att det ska se naturligt ut och vill att det ska sitta bekvämt. Jag funderar på europeiskt löshår från Rapunzel. Någon som provat?

• Svar på tråden Hårförlängning med hårträns?
  • natalienk

Jag hade köpt ett clip on set, har själv haft och det fungerade super :) lättskött och skönt att kunna ta ur när man ska sova, duscha åså. Tar dock en stund och sätta i, så vill du ha de i permanent så är det nog en bättre ide att sy fast eller microringar :)

• Tassens syskon

Jag har haft 2-3 inbakade miniflätor med fastsytt träns i, i många år och omgångar. För mig passade den metoden absolut bäst! (Har testat att smälta keratinvax ihop med mitt ega hår också).

Fördelar: Jag tyckte att det kändes mycket skonsamare för håret än  andra metoder. 
    Relativt lätt att borsta då man  bara behöver akta flätan som sitter fast i hårbotten.
    Om du har en kompis som är en hejjare på att göra ett par inbakade miniflätor så sparar du en välldans massa pengar, då det är superlätt att sy in håret i flätan.
    Lätt att dölja fästet både vid utsläppt och uppsatt hår, om flätorna är små och inte för långt ut mot ansiktet.  

Nackdelar: Efter ett tag börjar flätorna (framförallt den längst ner) hänga, vilket känns lite trisst och kan göra att det blir lättare tovor (mellan hårbotten och flätan).
    Man måste vara jätte noga att känna igenom håret (framförallt precis vid flätan) ofta efter knutar/tovor och reda ut dom på en gång, annars blir det en svinto boll (som i värsta fall måste klippas bort) tillslut .

I det stora hela så var jag jätte nöjd och kände mig superfin varje gång jag satte i nytt hår  

OBS: Tänk på att se efter att det är remy hår (dvs. Att alla hårstrån ligger åt samma håll). Och givetvis äkta

Lycka till      

• Lacey

Har du tunt hår skulle jag rekommendera att pröva en annan metod, är svårt att dölja träns och fläta.
    jag har tunt självlockigt hår och den metoden passade mig inta alls. Jag fördrar nailhair.
    Vill du ha träns så skulle jag i så fall limma.

Jag har testat de flesta metoder och för mig är det nail hair som gäller, men det gäller att hitta sin egen favoritmetod som passar just dig bäst.

• Lacey

Insydd träns fungerar bäst för de med tjockare hår, det är en metod ursprungligen utvecklad för afrohår

• Betty Ballbreaker

Rapunzel har jättebra hår! Jag har haft limmat träns förut, men gillar inte känslan av permanent fastsättning. Får jag tipsa om temporär isättning med clips? Snabbt, enkelt, minimalt slitage både på det egna håret och löshåret. Jag sätter i mitt löshår några gånger i veckan, och det håller i flera år på det sättet. Man behöver inte heller alls tvätta det ofta, eftersom man inte sover och svettas med det..

• Lacey

Jag gillar rapunzel så där. Hur lockigt hår har du?

Deras vågiga/lockiga är inte så lockigt och blir rakt.
    Jag köper mitt från american dream. Bra pris och jättebra kvalitet och lockar som håller.

• Stockholm14

Köpte själv mitt 100% äkta löshår på nätet. Jag är jättenöjd med kvalitén och priset jag fick det för, 100 gr fick jag betala ca 1400-1500 för, har haft det 3 sättningar och känner att det kommer hålla en bara stund till. Använder Macadamias hårprodukter samt massor med värmeskyddnade.

Svar på tråden Hårförlängning med hårträns?