• Anonym (undrar)

Normalt med trötthet dagarna efter missfall?

Fick missfall för några dagar sedan, i grav.vecka 5, så ett väldigt tidigt mf. Hade ont i rygg och mage till en början men nu blöder jag bara. Blöder just nu som en vanlig mens men blödde mer för ett par dagar sedan.
    Nu till min fråga...
    Jag känner mig så trött, är helt matt. Känner mig nästan lite yr. Är det vanligt? Har ej varit med om detta tidigare.

• Svar på tråden Normalt med trötthet dagarna efter missfall?
  • iser

När jag har varit med om tidiga missfall så har jag varit sjukt trött. Det är nog hormonerna som åker bergodalbana. Säkert psykisk trötthet också. men sök vård eller ring sjukvårdsupplysningen om du känner att du verkligen är nära att svimma. Beklagar missfallet.

• Anonym (undrar)
    iser skrev 2012-03-16 21:16:07 följande:
    När jag har varit med om tidiga missfall så har jag varit sjukt trött. Det är nog hormonerna som åker bergodalbana. Säkert psykisk trötthet också. men sök vård eller ring sjukvårdsupplysningen om du känner att du verkligen är nära att svimma. Beklagar missfallet.

Skönt att höra att jag inte är ensam. Tror inte jag ska svimma, känns bara som att jag är lite yr pga denna enorma trötthet. De första dagarna kände jag inte sån här trötthet utan det kom igår. Ska försöka att bara vila nu, har inte haft möjlighet till det tidigare dagar.
  • Anonym

Åh, jag fick ett missfall häromveckan bara och jag har aldrig varit så sjukt, djupt trött som jag var de dagarna. Kroppen bara strejkade. Höll i sig i två-tre dagar och nu är jag som vanligt igen. Kände mig också som vanligt de första dagarna, sen kom tröttheten. Hoppas att du mår bättre nu! 

• Anonym (us)

Skönt att höra att de är fler som har eller har haft denna trötthet
    Jag fick missfall (v6) i förrgår och är så sjukt trött,skulle kunna sova hela tiden.Har helt kommit av mig i alla sysslor typ.
    Vi har värsta renoveringen här hemma som snart är klar och alla saker ska på plats,vilket jag älskar,men just nu ligger jag bara i sängen eller slöar omkring.....vet inte om det är så att man tappar gnistan lite kanske?

Svar på tråden Normalt med trötthet dagarna efter missfall?