Anonym (också inflyttad) skrev 2012-03-18 01:00:34 följande:
Förutom att husen är dyra i Skövde så är det väl egentligen bara Ryd som man säger att man inte vill bo i?
Jag och min sambo ville ha något litet radhus eller så och ville inte betala en miljon för detta, så vi flyttade till Mariestad. Fin pendelväg till jobbet i Skövde och billigare bostäder. Annars finns ju det en massa fina småorter runtomkring, typ Hjo, eller om man är villig att åka på lite risigare väg, Karlsborg. Annars så är också Skultorp lite billigare, är liksom en stadsdel av Skövde men lite längre ifrån, men fortfarande med tättrafiken :)
Annars känns det som att det finns många alternativ bara man är villig att åka lite meckigare buss! Det är en mysig region :)
Håller med dig om detta med Ryd, det är inget ställe där jag heller skulle vilja bo.
Fin väg i all ära, men hem till Mariestad, nej, tror inte det. Hur mycket jag än älskar släkten så är det skönt med ett visst avstånd

.
TS : Lerdala, Berg eller Värsås är andra alternativ jag skulle föreslå er att undersöka om det är utanför stan som gäller. Inne i Skövde trivdes vi på Norrmalm när vi bodde där, Lunden där min man bodde innan vi gifte oss verkar påminna mer och mer om Ryd om man ska gå efter vad andra säger.