• m1ckan

Någon som vet om det finns någon privat gyn.mottagning i Dalarna?

Hej

Är det någon som har koll på om det finns någon privat gyn.mottagning i Dalarna, där man kan få komma och göra ett tidigt ultraljud?

Närmaste jag hittar är Sthlm, men lite långt att åka.

Tacksam för svar, om någon vet.

/Mikaela

• Svar på tråden Någon som vet om det finns någon privat gyn.mottagning i Dalarna?
  • Mandy1981

japp, det finns en i Bjursås, mellan Rättvik och Falun. där gjorde jag mitt första VUL

• m1ckan

Ok, tack. Då ska jag kolla upp det imorgon. Man behöver ingen remiss eller liknande, utan de är bara att boka tid? /Mikaela

• Mandy1981

behövs ingen remiss och kostar som ett vanligt läkarbesök, dem är anknutna till landstinget

• Eba
    m1ckan skrev 2012-03-17 17:06:03 följande:
    Ok, tack. Då ska jag kolla upp det imorgon. Man behöver ingen remiss eller liknande, utan de är bara att boka tid? /Mikaela

Hej!
    Har du bokat en tid? Gick det utan problem, eller är man tvungen att "överdriva" lite om du förstår vad jag menar?  
    Jag har nämligen samma funderingar själv. Bor i Borlänge och är i v7+2 (ca) och vill jättegärna göra ett vul för att se bebisens hjärta.

• Eba

Hej! Tänkte bara meddela hur det gått för mig, ifall någon googlar om privat ultraljud i Dalarna och hamnar här. Jag ringde iaf dit (bjursås) idag på eftermiddagen (de hade teletid på fm, men svarade i mån av tid även andra tider), och sa bara att jag skulle vilja boka ett vul. Jag behövde inte ge någon spec orsak alls, utan de bokade in mig och jag ska dit redan ikväll!

Svar på tråden Någon som vet om det finns någon privat gyn.mottagning i Dalarna?