• Kvitter

kan man bjuda på pastarätt vid finare middag?

Jag ska ha en lite finare tre-rättersmiddag (för fyra tjej polare)och har helt snöat in på att man inte kan bjuda på en pastarätt när det ska vara lite finare.
    Egentligen vill jag göra någon form av pasta med någon god sås. Kan man det? Vad är det som säger att potatis är finare?!
    Hjälp mig att slå det ur skallen! Hade ni kunnat bjuda på pasta vid finare tillställning?

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Svar på tråden kan man bjuda på pastarätt vid finare middag?
  • misplacedname

Med nära vänner hade jag nog kunnat göra det, ja! Man får väl göra det lyxigare med serveringen och såsen istället. Och koka pastan rätt!

• Floff

Gör nån god sås med typ färska räkor, saffran och vitlök och ha färsk tagliatelle till, samt en god sallad och kanske hembakt bröd så tycker jag det blir kanon!

• rosenfink

Gör egen pasta! Till nyår gjorde vi alldeles fantastiska tortellini fyllda med hummerröra. Lyxigt enkelt och gott!

• Hallonröd

Absolut!! Med skaldjur till så blir det lite "lyxigare" och dessutom väldigt gott

• ElectroDiva

varför inte?

antar ju att du inte menar snabbmakaroner iallafall ;) 

• Thursday

Det beror väl helt på vilken pasta och vilka tillbehör tycker jag.

I reject your reality and substitute my own.
  • buffybus

Du kan ha pasta men du får ju ha lite lyxigare tillbehör typ skaldjur el nått som dem andra redan tipsat.
    Vid servering kanske nån ost du river på toppen och tycker hembakat bröd oxå passar till.

• Ljusna

Färsk pasta med "finare" tillbehör, en god sallad och lyxigt hembakat bröd passar väl jättebra! Titta bara på alla dyra fina italienska restauranger.

Svar på tråden kan man bjuda på pastarätt vid finare middag?