Min son dog nästan inatt.
Min son är född v36+0. Han är nu nio dagar, vi har varit hemma dom sista två av dem.
Jag ammar han minst var 4:e timme. Ibland måste jag väcka honom då han inte vaknar själv. Han skriker väldigt sällan utan sover mest bara.
Inatt vaknade han av sej själv och jag tog honom till våran säng och satte mej och ammade som vanligt.
Hör hur han sväljer fel och inte längre kan andas. Tar upp honom mot mej och klappar på ryggen, han bara hulkar efter andan. Vänder han på mage och klappar på ryggen, nu slutar han bara andas.
Får panik och slår till min sambo(han är svårväckt) och skriker han dör. Han vaknar och undrar vad som händer. Jag börjar grina och berättar han har svalt fel. Min sambo bara sliter bebisen av mej och känner i hans mun sen tar han tag i bebisens ben och svingar han upp och ner ganska hårt några gånger. Mjölken rinner ut och bebisen börjar skrika lite smått. Min sambo lägger ner han på rygg och är beredd på ge andningshjälp om det behövs.
Jag ringer 112 blir kopplad till barn akutmottagningen här i stan.
Dom tycker inte jag behöver komma in då min son är som vanligt igen.
Jag har även pratat med neo idag.
Vi vill in igen, eller iaf lära oss livräddning på bebisar. Men vi får inte.
Var dom värsta ca 2minuterna i mitt liv.
Tur att min sambo är mer oförsiktig och därför kunde rädda honom. Men man vill ju inte skada heller när man försöker hjälpa.
Är dom verkligen såhär sköra? Han försökte ju inte ens själv att harkla eller hosta upp stoppet.
Jag känner att jag kommer aldrig våga sova igen, tänk om han kräks lite när man sover eller så.
Min sambo vilar nu så vi ska orka turas om vara vakna inatt.
Och på måndag ska vi kontakta våran doktor och se om hon kan förstå oss iaf, hon verkar vettig.