Tips på tyg till bärsjal?
Vad ska jag tänka på när jag köper tyg till en ringsjal och en stor bärsjal som svärmor ska sy? Helt i bomull eller vad? Trikå? Vet du?
kram
Vad ska jag tänka på när jag köper tyg till en ringsjal och en stor bärsjal som svärmor ska sy? Helt i bomull eller vad? Trikå? Vet du?
kram
Hej ! Jag har en ringsjal och det står 100% cotton och det är bomull ! / Chriss !!
TAck!
Fler?
Kolla www.sjalbarn.se men jag skulle ta ett kraftigt tyg som inte är stretchigt. Har två av vardera och den stretchiga är näst intill värdelös utom i duschen. Det blir sååå tungt. Sen gillar jag om det är 60 grader och tumling. Ska gå fort! *s*
tack för tipset!
kram
Fler frågor:
Vet någon var man kan beställa ringar till sjalen på Internet?
Ska tyget inte stetcha åt något håll?
Jag har beställt ringar från www.stellaris.com och det gick väldigt snabbt.
Tyget får gärna vara lite töjbart på diagonalen, det blir mer formbart då.
www.stellaris.se ska det vara
Felician: Är det vanligt att tyg är stretchiga på diagonalen? Inte mycket stretchigt va?
Kram och tack!
Hej !! På www.babydesign.se !!
Längta: det beror på hur tygerna är vävda. Det vanligaste är tuskaftsvävda tyger (en tråd upp, en tråd ner) men många sjalar är gjorda av kypertvävda tyger (under en tråd, över två) och dom är mer töjbara på diagonalen. Om du tittar noga på ett par jeans ser du nog att det är svaga ränder diagonalt över tyget, det är ett kypertvävt tyg. vanligt jeanstyg är dock lite för tjockt att använda till sjalar.
Lycka till med dina sjalar, det är beroendeframkallande
Jag har sytt ringsjal i lakansväv o d funkar