Kan en ettåring äta älgkött?
Min sambo är jägare och vi har en massa älgkött i frysen. Har inte vågat ge vår dotter det ännu. Är det någon som vet om det är OK att göra det eller om man ska avstå från vilt till en viss ålder?
Min sambo är jägare och vi har en massa älgkött i frysen. Har inte vågat ge vår dotter det ännu. Är det någon som vet om det är OK att göra det eller om man ska avstå från vilt till en viss ålder?
det har jag aldrig hört och kan inte komma på någon anledning till.
ja det är klart hon kan göra det. jag har gjort älgbiffar till thea sen hon 8 månader
Vad? Varför skulle vilt vara farligt?
Det är djur som lever som djur ska. Inga konstiga mattillsatser eller mediciner som nöt och svin och tamfågel matas med.
Lyckost med sambo som jagar.
Jag tänkte om de har miljögifter i sig, ungefär som fiskar?
Klart hon kan! Johan fick hjort första gången när han var ca 7 månader, tror jag...
*kram*
catlover- inte om den inte levde i något specielt drabbat område.
extremt allergiska barn tål ofta kokt potatis o älgkött o lever på det
jag vet barn som levt på välling, älgkött å potatis upp till 3-4 års åldern , pgav allergier så fanns inget annat att äta.. så farligt lär det inte vara
har också hört att just älgkött e bra för extremallergiker och tarmsjuka som inte i stort sett kan äta ngt kött alls
Tack!!
smaklig måltid
gud vad sugen på älgpanbiffar jag blev nu!!!!! mums
Visst går det bra! Jag har gett min son älgfärs sedan vi börjat med smakisár, vid 6 månader.