• junibebiis

Teutonia Cosmo vs Teutonia Spirit S3

Som rubriken lyder så undrar jag vilken av dessa två vagnar som är bättre? Jag förstår att allt handlar om smaksak men detta är vår första bebis och jag är helt ny i denna barnvagnsdjungel. Skulle vara tacksam för alla råd och åsikter av Teutonia ägare jag kan få. Samt om någon ite är nöjd med någon av dessa vagnar så hade det också varit till stor hjälp. Vi har inte stor budget men vi har bestämt oss att vagnen iallafall ska vara ny och stabil. Så den är vi villiga att lägga en slant på. Tacksam för alla svar :)!

• Svar på tråden Teutonia Cosmo vs Teutonia Spirit S3
  • VildaBusan

Vi har en S3 och har varit kanonnöjda. Vi har 2 barn, en på 4 och en på 10 mån och det är den enda vagnen vi haft. Att vi valde just den vagnen var för att vi inte hade så stor bil. Vi har hundar också så buren står på ena sidan i skuffen och vagnen på den andra.
    Vad vill du veta? Nåt speciellt? Vi har sprungit mycket med vagnen och gått mycket i skogen, fungerar hur bra som helst trots att det är tre hjul.

• junibebiis

Hejsan!

Jag undrar om den är stabil. Och den här sittdelen ser suspekt liten ut. Hur länge får ett barn plats i den?

Tack så mycket för svar :) 

• SBM

VI har också en S3a. Älskar den vagnen. Vi har haft den till 2 barn. Mitt äldsta barn satt i den vagnen från hon var 6 mån tills hon var drygt 3 år. (då var hon ca 90 cm lång) När lillasyster föddes köpte vi en ståbräda till vagnen så fick lillasyster ta över den.

Hade vi inte haft en S3 hade vi köpt en Cosmo. Det är egentligen bara antalet hjul som skiljer vagnarna åt väl?
    Det är såklart lite annan teknik och vana att köra en vagn med 3 hjul mot en med 4.. men man vänjer sig fort tycker jag. Vi har haft vår sedan april 2009 och för oss har den aldrig vält vilket är den första frågan vi ofta fått.

• junibebiis

Okej vad bra! Ja det är ju bara hjulantalet som skiljer sig åt. Nu är det såhär att jag har hittat en jättefin Teutonia Cosmo på blocket idag och ska kika på den imorgon. Jag undrar bara över den här sittdelen, blir den snabbt trång? Jag vill gärna ha den tills barnet är upp till 3-3,5 år gammalt. Har det funkat för er? 

• VildaBusan

Ja, det kan jag inte svara på. Dottern sitter bra i den nu, är 10 månader. Sonen vägrade åka vagn så länge, han skulle absolut cykla. Vi har inte heller använt bygeln, för där kan jag tänka mig att det blir lite trångt när de blir äldre. Sonen hade alltid bälte på så vi tog bort bygeln.

Cosmo, har den två små hjul fram? Jag tänkte så här när vi köpte våran. Vi ville att den skulle rulla alla årstider. Kan tänka mig att det är lättare om alla hjul är stora. S3 är stabil, så har vi upplevt den iaf.

Svar på tråden Teutonia Cosmo vs Teutonia Spirit S3