Inhalera adrenalin hemma?
Min lilla tjej som är 3 mån här hemma är allergisk mot Salbutamol (verksamt ämne i Ventoline, Airomir m.m), just nu så finns det inget medicin som vi får ta hem som ger direktverkan mot lillans andningsbesvär utan vi får åka in och få adrenalin. Hemma så har vi börjat med flutide och vi har prövat flytande bricanyl utan resultat, igår kväll ni fick åka in igen så pratade läkaren om att det kan bli akutellt med att få en inhalerings maskin utskrivet till hemmet men att hennes ordinarie läkare måste ta det beslutet. Tyvärr kunde hon inte skriva ut någon eftersom vi var på ett annat sjukhus då vårat lilla där vi går bara har öppet dagtid på veckordagar och utöver deras tider ska vi då vända oss till dom stora sjukhuserna, hon såg inget annan lösning på att vi ska slippa åka fram och tillbaka till en massa sjukhus än att vi får hem en sån maskin.
Nu undrar jag om det finns någon som ger adrenalin i inhalation hemma och som kan berätta hur det funkar och varför ni fick hem en sån???
Jag kan tillägga att hon har inflamation i dom övre luftvägarna sedan 2 månader tillbaka, i fredags började dom äntligen en utredning för att ta reda på varför hon inte blir frisk och nu till veckan ska dom röntga henne.