• Anonym (kåtman)

    Ännu en tråd om för hög sexlust!

    Ja det är ju inte den första tråden om det här ämnet men jag tänkte jag startar en ny i alla fall :)

    Jag "lider av" för hög sexlust. Skulle helst vilja ha sex med min fru varje dag men hon har ett betydligt lägre behov. Max en gång i veckan, men egentligen räcker det med 1-2 gånger per månad! Vi har pratat och pratat, jag har hållt mig "på avstånd" för undvika press osv osv.

    Nu har vi försökt i snart 8 år. Jag börjar inse att detta inte kommer att ändras. Vi har perioder som är bättre men det handlar hela tiden om att jag vill och hon mer eller mindre ställer upp på att diskutera/försöka hitta lösningar.

    Jag börjar komma till insikten att vi människor bara är så sjukt olika. Vissa gillar sport, andra gillar konst. Vissa njuter av mat, andra äter för att överleva.

    Vissa vill ha sex ofta! Andra nöjer sig med några enstaka tillfällen.

    Det är bannemig inte lätt att vara lika på alla plan men det tär verkligen på förhållandet om sexlusten är för olika.

    Nu till min frågor: Går det att minska sin sexlust? Och hur har ni andra lyckats hitta balans?

    Jag kan säga att vi provat massor. Ett tag öppnade vi oss väldigt och diskuterade våra innersta fantasier. Det fick igång min fru litet mer. Hon hade högre sexlust i 1-2 månader, men sen föll allt tillbaka igen.

    Hon säger att hon måste vara utvilad, inte vara stressad och helst känna sig snygg. Annars har hon ingen sexlust mer eller mindre.

    I mitt fall räcker det att jag är vaken, har min vackra fru i närheten och inte är sjuk (dvs ingen feber eller liknande). Då kan jag ha sex 2 gånger om dagen utan problem!

  • Svar på tråden Ännu en tråd om för hög sexlust!
  • Anonym (kåtman)
    Anonym skrev 2012-03-18 09:01:38 följande:
    Tänkt tanken på att ha ett öppet förhållande? 
    Både en, två och tre gånger.

    Men jag är gift med barn och min fru vill inte. Så det är inte mycket att säga. Jag är inte den otrogna typen, även om tanken slagit mig allt oftare. Jag har en del kvinnliga bekanta som ger mig mycket bekräftelse och som jag relativt lätt kunde få i säng.. Men nä, det är inte rätt att göra så!

    Fast hade jag varit singel så hade jag nog behövt två eller tre kvinnor som kunde dela på mödan Skäms
  • Anonym
    Anonym (kåtman) skrev 2012-03-18 09:04:07 följande:
    Både en, två och tre gånger.

    Men jag är gift med barn och min fru vill inte. Så det är inte mycket att säga. Jag är inte den otrogna typen, även om tanken slagit mig allt oftare. Jag har en del kvinnliga bekanta som ger mig mycket bekräftelse och som jag relativt lätt kunde få i säng.. Men nä, det är inte rätt att göra så!

    Fast hade jag varit singel så hade jag nog behövt två eller tre kvinnor som kunde dela på mödan Skäms
    Nej, otrogen ska man inte vara. 
    Jag har också extremt hög sexlust men har haft turen att träffa likasinnade.. 
    Du skriver i din ts att hon ska känna sig "utvilad, inte vara stressad och helst känna sig snygg" 
    Är det nånstans där du kan vara till hjälp för henne? Ibland räcker det med de små sakerna för att göra de stora förändringarna..  
  • Anonym

    Känner igen mig till 1000,kunde varit jag.Jag är i 45årsåldern och jag o min fru har väl sex 1gång i månaden.Optimalt för mig skulle nog vara 2-3gånger i veckan.Skulle kunna mötas lite längre bort i frekvens men det är nog som du säger.Hon är för trött,stressad..ja ibland behövs det väldigt lite för att det inte är okej.Det har också blivit sämre så tillvida att det alltid är jag numer som tar iniativ.För mig är det nästintill onaturligt vilja ha sex så sällan o det blir precis som nåt fattas.Jag är inte heller den som tänker vänstra.Men man har fått en förståelse för dom som trots allt gör det när sexlivet är dött.Det sjuka är ju att alt övrigt känns rätt bra.Det är ingen tillfällig minskad lust.Jag har nog bara mindre lust om jag sovit fruktansvärt illa..då snackar vi kanske 12 timmar totalt på 3 dygn eller om jag är sjuk..annars kan jag alltid"köra på" med kort varsel.Kan tillägga att min fru alltid har det skönt när vi är tillsammans o jag kommer i princip aldrig för tidigt.

  • Anonym

    Kan tillägga att min fru pendlar lite under 2 timmar tur o retur på vardagar samt att jobbet är med "klienter" med ganska allvarliga relationsproblem",vilket kanske sliter för mycket?!

  • Anonym (kåtman)
    Anonym skrev 2012-03-18 09:08:42 följande:
    Nej, otrogen ska man inte vara. 
    Jag har också extremt hög sexlust men har haft turen att träffa likasinnade.. 
    Du skriver i din ts att hon ska känna sig "utvilad, inte vara stressad och helst känna sig snygg" 
    Är det nånstans där du kan vara till hjälp för henne? Ibland räcker det med de små sakerna för att göra de stora förändringarna..  
    Jo men det roliga är att vi delar faktiskt rätt lika hemma. Hon jobbar heltid, jag jobbar heltid. Jag har dock ett mer ansvarstagande jobb.

    Det sjuka är att hon själv säger att hon aldrig hade pallat med min situation och hon har stor respekt för det.

    Jag har verkligen inte möjlighet att ge mer än jag gör. Skillnaden är bara att jag har kvar hög sexlust, medans hon tappar sin så fort allt inte är guld och gröna skogar (dvs, semester bara vi två, utan bekymmer eller stress).
  • Anonym

    Hehehe..även därkänner jag igen mig.Vi har barn som går på en skola en bit bort och som har väldigt mycke läxor.Jag skjusar o hjälper till med läxor mer än min fru.Städa,middag,disk(okej tvätt gör jag inte) mer än min fru.
    När hon kommer hem från jobbet orkar hon nästan bara sitta framför tvn.Själv skulle jag nästan föredra jobba 2 timmar till på jobbet än allt man fixar hemma.(Jag är ingen mes utan bryr mig inte om hon klagar över nåt litet).
    Det gör ju att det nästan blir dubbelt att hon inte vill ha sex..man donar å fixar hemma o med barn o lika fullt orkar hon inte..då känner man också instinktivt vad 17 det spelar ingen roll hur mycket jag uppvaktar ellr fixar hemma det blir ändå inget sex så man slutar helt enkelt ta iniativ o man bryr sig inte så mycket längre kommentera om frun köpt ett par skor hon tycker är snygga å står o provar.Man känner sig kanske lite kränkt över att det inte blir nåt.Visst ibland får man höra med eftertryck att man är älskad o s v.Samtidigt funderar man jahah hur ska det bli när hon blir äldre.Blir frekvensen 1 gång per år eller?

  • Anonym
    Anonym (kåtman) skrev 2012-03-18 09:19:41 följande:
    Jo men det roliga är att vi delar faktiskt rätt lika hemma. Hon jobbar heltid, jag jobbar heltid. Jag har dock ett mer ansvarstagande jobb.

    Det sjuka är att hon själv säger att hon aldrig hade pallat med min situation och hon har stor respekt för det.

    Jag har verkligen inte möjlighet att ge mer än jag gör. Skillnaden är bara att jag har kvar hög sexlust, medans hon tappar sin så fort allt inte är guld och gröna skogar (dvs, semester bara vi två, utan bekymmer eller stress).
    Tänkte mer på det mentala planet mer än dela lika med hushåll m.m.
    Uppmuntrande då hon gjort något nytt med sig själv, uppmuntran över nåt gammalt! Eller bara en öm mjuk kyss som inte sätter krav på att "leka". Utan bara att du visar uppskattning att du älskar henne precis som hon är. 
  • Anonym

    Det finns ju massvis att göra för att minska sin sexlust. Sluta att onanera, finns antidepressiva som ska ge sänkt sexlust, det finns även andra piller som hjälper mot för hög sexlust. Jag råder dig till att gå till en läkare! Lycka till!

  • Anonym (kvinna)

    jag vill helst flera gånger per dag, min sambo helst aldrig.
    och jag har försökt med allt... oral,anal,fantasier.. nada fungerar
    jag börjar fundera om det finns några piller för att minska lusten..
    ppiller brukar minska andras lust, funkar såklart inte på mig

    vad jag önskar att någon av er var min man.. fan vad lycklig jag skulle vara :(
    och vad fin jag skulle känna mig!

Svar på tråden Ännu en tråd om för hög sexlust!