• Jowimo

Mallorca i slutet av april med tre barn, alla tips mottages gärna :-)

Ska åka till Mallorca i slutet av april med tre barn som då är 5år, 1 1/2år och 6 mån. Vill gärna ha tips om allt som man kan behöva tänka på då det är första gången barnen ska åka och även första gången för mig jag reser utomlands och även flyger. Sambon har åkt förrut men aldrig med barn. 

Hur gör man med blöjor och barnmat? Min 6 månaders äter ersättning packar man det i incheckat bagage? Hur gör man på planet får man ha med sig en burk med pulver eller kan dom misstänka att man blandat det med något isåfall? Tänkte om man måste ha med sig en oöppnad förpackning det tar ju lite plats.

Hur gör man med blöjor förstår att man kan köpa det på plats men ska försöka ta med så många vi kan ändå har ju två blöjbarn får man lägga det under vagnen och checka in med den?

Mottager gärna alla tips och råd om hur vi ska få en lyckad resa utan att behöva oroa sig. Oroar mig inte så mycket egentligen utan man får ta det lite som det kommer men tänker mest hur man gör med maten på planet för en sån liten.

Någon som har några bra tips och råd??           

• Svar på tråden Mallorca i slutet av april med tre barn, alla tips mottages gärna :-)
  • CarolineK

Å va roligt! Vilken mysig vecka ni kommer att få! På lördag reser vi andra gången med våra 3 barn, första gången gick det alldeles utmärkt. Vi var oroliga innan...

Vi brukar lägga ett blöjpaket under vagnen innan man plastar in den. Både blöjor o barnmat är jättedyrt på turistorter. På Kreta där vi var förra gången kostade EN banmatsburk 30:-! Vi hade med oss barnmat i plastburkar(vet ej märket) i det vanliga bagaget. 

Ersättningspulver är det bara att lägga i handbagaget. Varmt vatten kan ni få av flygvärdinnorna.

På hemvägen råkade vi ha vatten kvar i en nappflaska i handbagaget, då fick jag smaka på det... Så fåniga säkerhetsregler... De tittade även misstänksamt på en fruktpurébägare, men bestämde sig för att okeya den :)
    Hoppas att ni får en härlig resa! 

• Mother of 4

Du får ha med barnmat på flyget, typ burkar, vällingtetror, vällingpulver. Ej typ festis och dyl, det får man köpa efter tullen på flygplatsen.

Glöm ej handsprit i liten flaska, är de nitiska kan de beslagta den, ha då även handsprit servetter.

Ha med engångsunderlägg till skötbord.

Extrakläder till barn och vuxen på planet ifall ni blir nerkräkta. Samt en liten handduk.

Spillfria pipmuggar till de äldre barnen så kan de fyllas på med valfri dryck och ha på planet utan att det läcker ner hela stolen.

Leksaker att plocka fram. Något spel till femåringen ifall det är förseningar, typ iphone.

Majskrokar, snacks mm.

Näspray och tuggummi, nappflaska vid start och landning ifall de får ont.

• Mother of 4

Blöjorna kan du checka in i samma kolli som en vagn, antingen lägg den under vagnen eller om du har väska till vagnen kan du lägga massa lösa blöjor i väskan runt vagnen.

Välling kan du packa i resväskan.

• Jowimo

Tack snälla för era tips vet ni om man får ha med sig de färdig blandade tetrorna med ersättning och välling? De ligger väl på 2dl? Eller måste vi vara köra med pulver. Tänkte de andra kunde vara smidiga annars bara i hälla upp.

• CarolineK

Man får ha med sig barnmat för resan (även tetror) men kan bli tvungen att  öppna dem o smaka.

• Jowimo

Okej tack. Ja det vore ju inget problem i smaka på någon men inte alla då blir dom ju förstörda och kan ju inte ta med dom sen. Men kanske kan ringa och kolla vad dom säger om det

• Mamma 2 C

Hej! Kom hem från Gran Canaria i torsdags och var borta två veckor med en på 4 år och en på 8 månader. Hade med burkar, välling i tetra och efterätter i handbagaget. Jag fick lägga ur det i en plastlåda när man skulle kolla handbagaget. Inga problem och behövde inte smaka. Det var inga problem att resa med dessa två. Allt löpte på väldigt bra. Båda fick näsdroppar innan planet lyfte. Plastpåse, papper och vatten är bra att ha på planet. vatten kan man köpa när man gått igenom tullen. Billigare än på planet. Jag hade vår lille i bärsele när vi var på flygplatsen och gick ombord på och av planet. Väldigt smidigt att ha händerna fria.

Hoppas ni får en härlig semester!

• Jowimo

Tack ja jag tror det kommer bli så härligt och min femåring väntar och vill åka redan nu de andra är ju för små för att förstå vad som är på gång. Ja jag har också tänkt att ha minstingen i bärsele så man får händerna fria där för det blir ju massa ändå med väskor och en vagn.

Ska ge dom nässpray och den äldsta ska även få tuggummi så hoppas jag det lindrar lite

Svar på tråden Mallorca i slutet av april med tre barn, alla tips mottages gärna :-)