Kan inte alla föräldrar...
Kan inte alla föräldrar sluta klanka på andra föräldrar i alla dessa forum?Du är en lat förälder för att ditt barn är över 3 år och har blöja, som tex.
Eller ditt barn är över 2 och har napp. osv..
Fattar inte människor att sådana saker sårar när personen gör en trådstart för att få hjälp och stöd av andra föräldrar?
Att ett barn inte nödvändigtvis behöver vara utvecklingsstört eller en förälder nödvändigtvis är lat för att saker och ting ser ut på ett visst sätt.
Jag kan dra min livssituation så kan ni klanka ned på mig stället:
Sonen 3½. Jag och sonens pappa pluggar 100% samt jobbar så ofta det finns möjlighet, sambon oftast 2 av 4 helger samt onsdagar och torsdag kväll. Jag jobbar onsdagar samt vissa fredagar. Jag har en kronisk bindvävssjukdom som gör att jag inte orkar allt jag vill och dessutom vi har 4 MF i bakfickan.
Sonen har napp, blöja och åker då och då i sin vagn oftast från dagis när jag hämtar sent när jag jobbar.
Jag är pedagog och vill inte stressa mitt barn att sluta med en blöja innan han själv vill det. vi pratar varje dag om toaletten/pottan och vi sätter upp klistermärken när han kissar där - vilket sällan händer eftersom han hatar det. han blir skogstokig bara jag eller sambon nämner frasen "vill du kissa på pottan alt nu går vi och kissar"
Han kissar oftast ingenstans om han går utan blöja - han kissar inte alls. inte förrän han får blöjan för natten igen.
Nappen har han för vi inte har velat ta den i somras/höstas när han var jättesjuk och behövde sin trygghet.
Jag är ingen superförälder - MEN - Jag gör så gott jag kan - Precis som alla andra!
Kan tålas att tänka på i framtiden..en trådstart säger så lite om ett helt liv...