• Anonym

har du anmält kompis/familj till soc och hur har det blivit sen?

Som rubriken lyder: Har du(eller någon du känner) anmält en nära vän eller familjemedlem till soc? 
    Hur har era förhållanden sett ut efter det?  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-18 21:47
    Jag berättade en sak i förtroende för min terapeut som gjorde att han sa att han blev tvungen att göra en anmälan. Jag gick med på att vara med på anmälan och(vet ej varför) men jag valde att inte vara anonym. Så jag gjorde alltså en soc-anmälan mot min mamma, och min relation med familjen är åt skogen sen dess. Under soc mötet kom det dessutom inte fram att min terapeut stod med på anmälan, och att det var han som initierat den utan Socialsekreteraren tog bara upp att JAG gjort anmälan. Jag ångrade mig, och försökte ta tillbaks den men det gick inte.
    Därav startade jag den här tråden för att se om någon varit/är i en liknande sits..

• Svar på tråden har du anmält kompis/familj till soc och hur har det blivit sen?
  • Anonym

Ja det har jag, när jag flyttade från min föredetta sambo så anmälde jag honom till soc. Han hade då en sexårig dotter. Det konstiga var att han blev tagen av polisen en gång när han var ute och röjde och då var han ju tvungen att bertätta att hon låg och sov hemma, själv. Ingenting hände! Jag kommer aldrig att berätta detta för honom då hamnar jag en meter under jord!

• Anonym (Anonym)

Anmälde exets bonus anonymt eftersom hennes beteende drabbade mina barn och mamman inte tog tag i det. Jag tänkte inte tillåta att mina barn mådde dåligt och inte heller att de inte skulle kunna träffa sin pappa pga att  den här extrema tonåringen inte hade någon styrsel i sitt liv. De hade kontakt med soc i ett halvår, men det har tyvärr inte blivit mycket bättre. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-18 16:52:04 följande:
    Ja det har jag, när jag flyttade från min föredetta sambo så anmälde jag honom till soc. Han hade då en sexårig dotter. Det konstiga var att han blev tagen av polisen en gång när han var ute och röjde och då var han ju tvungen att bertätta att hon låg och sov hemma, själv. Ingenting hände! Jag kommer aldrig att berätta detta för honom då hamnar jag en meter under jord!
    Det var mycket som föll bort. Han både knarkade och söp. Inget bra liv för ett barn, jag som vuxen orkade inte varför skulle barnet må  bättre än vad jag gjorde. Hon fick bo kvar till hon var 14 år. Innan något hände. Kan väl säga att det har inte gått så bra för henne!
  • Anonym (xx)

Min mor anmälde min far till soc efter att de flyttat isär, han drack och slog oss barn. Inget hände med soc, men relationen mellan mina föräldrar försämrades enormt vilket jag och mina syskon fick lida för.

Skulle ändå inte avråda någon från att anmäla missförhållanden!

• Anonym

Anmälde en kompis/granne/idiot.
    Först så bad hon mig,sne tog hon tillbaka de.
    Men jag anmälde iaf för det var in te bara mannen i familjen som betedde sig illa mot barnen.
    De var ett jädra liv på familjen o jag fick mycke skit.Men jag stod på mig o ringde flera gånger när jag såg eller hörde något fel.
    Nu har de flyttat.Jag hoppas för allt i världen att inte soc har släppt dem ur sikte. 

• Anonym

Funderar på att anmäla min ex-svåger då han mordhotade mig förra året.Han har 3barn boende hos sig o jag vet att han e i psykisk obalans.Han äter piller för de,men tar dem inte som han ska för han dricker rätt bra.
    Men jag tvekar,då jag kommer få ett helvete å anmäler jag nu,så kan de ju ses som en hämnd.

Frågan e ju hur frisk han är när han mordhotar utan att känna mig,han lät sin 6-åriga flicka titta på porr.9-åriga sonen hittade sin pappa pippandes en annan tjej på toa under en fest.Föräldrarna skilde sig pga detta.
    Han har flera gånger lämnat barnen hemma när de varit sjuka medan han har varit å festat.
    Han går aldrig upp å ger dem frukost,utan de får ta själva.likaså middag,då han oftast e bakfull.
    Problemet är att den mesta infon har jag fått av min mor o hon skulle aldrig stå för vad hon har sagt till mig.Hon tyckte inte ex-svågerns beteende mot mig var fel.

• Anonym
    Anonym (xx) skrev 2012-03-18 17:53:21 följande:
    Min mor anmälde min far till soc efter att de flyttat isär, han drack och slog oss barn. Inget hände med soc, men relationen mellan mina föräldrar försämrades enormt vilket jag och mina syskon fick lida för.

Skulle ändå inte avråda någon från att anmäla missförhållanden!
    Oj, på vilket sätt gick det ut över er?
  • Anna Paulita

Jag anmälde mina grannar till soc efter att jag såg deras barn leka i rondellen utanför, deras barn (6,3 och 1½) var ute till ca 21.00 med 6 åringen som barnvakt, mellan barnet fick stryk av en släktning mitt på gården, 3 åringen lekte med såpbubblor längst en hårt trafikerad väg,  ungarna lekte ute i regnet i april i flipp flopp tofflor med shorts och tshirt....osv.

Jag vet inte hur det gick, men nu är ungarna aldrig ute längre och stora tjejen, som går i min dotters klass får aldrig komma på någons kalas. :(

• Anonym (xx)
    Anonym skrev 2012-03-18 21:44:09 följande:
    Oj, på vilket sätt gick det ut över er?
    Vi fick inte prata om vår mor hemma hos vår far, och vi fick dagligen höra kränkande och (grovt) nedsättande saker om henne. Han blev argare och mer våldsam, och mer misstänksam mot andra. Min far vägrade komma på min student och på min brors konfirmation eftersom min mor var där. Det pågår fortfarande, jag ska gifta mig snart och far kommer inte närvara vid vigseln. 

Jag tror dock att detta är ett extremfall, och jag vill verkligen inte rekommendera någon att avstå från att anmäla! Hade min mor stått på sig och vågat fortsätta prata med soc hade vi nog fått det bättre. Dessutom kan man ju göra anmälan anonymt. 
Svar på tråden har du anmält kompis/familj till soc och hur har det blivit sen?