• dude85

lchf + levaxin

Har nyss börjat med lchf. har hört att det inte ska vara bra att göra det när man äter levaxin? jag har ingen sköldkörtel och därför ingen egen produktion alls. Förstår bara inte vad det ska ha för betydelse, kan nån förklara?

• Svar på tråden lchf + levaxin
  • Tessa606

Min mamma äter LCHF och tar Levaxin, hon har heller ingen sköldkörtel, hon mår bra av LCHF men går ner väääääldigt sakta

• dude85
    Tessa606 skrev 2012-03-18 17:15:12 följande:
    Min mamma äter LCHF och tar Levaxin, hon har heller ingen sköldkörtel, hon mår bra av LCHF men går ner väääääldigt sakta
    okej. just det jag menade.. förstår inte varför man skulle gå ner i vikt långsammare pga levaxin?
  • yena89

Om du äter Levaxin så MÅSTE du samråda med din läkare som måste undersöka och ta fram en förmodligen lägre dos av Levaxinet.
    Om du experimenterar själv kan det gå jätte dåligt.
    LCHF är en hormonell diet och kommer påverka din förbränning vilket gör att din sköldkörtel överbelastas om du äter samma mängd Levaxin.

Min mamma fick problem med hjärtat när hon testade LCHF utan att ändra på Levaxinet (hon har opererat bort en stor del av sköldkörteln. Nu äter hon lågkolhydratskost och har mig veterligen inte behövt ändra på sin dos.

Så..prata med din läkare. Det är ingen man ska experimentera själv med.

• dude85
    yena89 skrev 2012-03-19 11:52:25 följande:
    Om du äter Levaxin så MÅSTE du samråda med din läkare som måste undersöka och ta fram en förmodligen lägre dos av Levaxinet.
    Om du experimenterar själv kan det gå jätte dåligt.
    LCHF är en hormonell diet och kommer påverka din förbränning vilket gör att din sköldkörtel överbelastas om du äter samma mängd Levaxin.

Min mamma fick problem med hjärtat när hon testade LCHF utan att ändra på Levaxinet (hon har opererat bort en stor del av sköldkörteln. Nu äter hon lågkolhydratskost och har mig veterligen inte behövt ändra på sin dos.

Så..prata med din läkare. Det är ingen man ska experimentera själv med.
    Okej, nu har jag ju ingen sköldkörtel så min egna produktion är ju lika med 0. Jag har inte tänkt ändra min dos levaxin själv. har ätit samma i 10 år. förstår bara inte varför lchf skulle påverka "hormonhalten" och därmed förbränningen i min kropp då jag redan har en bestämd dos. För vitsen med LCHF är väl inte att försöka få kroppen att producera mer T3 och T4 av sig självt? det låter jättekonstigt
Svar på tråden lchf + levaxin