• mamma till 2 frön

Låna böcker till ipad, text+bild+ljud?

Min son har adhd och klarar inte av att läsa pga koncentrationen inte riktigt finns. Han har en daisy spelare och även den som app i ipaden men vi skulle vilja ha även texten så han kan följa med när han orkar. Han är medlem i tpb men som jag förstår finns det bara ljudböcker att låna där ifrån. Är det någon som har koll på om det finns "textböcker" att låna och ev koppla till daisyn i ipaden? Att låna boken som vi nu gör och sedan låta honom lyssna funkar dåligt då han tappar intresset och fumlar med boken så den slår ihop sig mm. Allt i ett hade varit toppen.

• Svar på tråden Låna böcker till ipad, text+bild+ljud?
  • UnikFamilj

Mycket intressant, jag är också nyfiken...!  Skulle vara toppen för dottern med autism (och adhd).

• mamma till 2 frön

En stjärna i himlen till dig och två på jorden . Var i kontakt med vårt lilla bibliotek och fick noll men kontaktade nu det centrala som visste vad detta handlade om. Böcker på väg till paddan. Kram och åter tack.

UnikFamilj skrev 2012-03-20 15:45:21 följande:
    Hmm... vet inte hur det funkar med e-böcker? Det kanske bara är text och bild? Fast jag vet att vi fixat nån app-bok där vi fått alltihopa. Sä jag lägger in den här länken... Mycket tips, jag ska definitivt kolla upp det i alla fall...! www.pappasappar.se/lasa-bocker-pa-iphone-och-.../ 

• UnikFamilj
    Solig Hoppas det fungerar som du vill. Finge jag önska helt fritt, skulle man kunna välja helt om man vill ha uppläsning eller inte. Blir spännande att se om det går nånstans...
Svar på tråden Låna böcker till ipad, text+bild+ljud?