• Erase

När påskpyntar ni ?

Ja som rubriken lyder ; när påskpyntar ni ? Alltså hur långt innan påsk ? Ni som INTE pyntar kan strunta i kommentarer som " jag oyntar aaaaldrig "

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-18 20:22
    Eh, det ska naturligtvis stå PYNTAR

• Svar på tråden När påskpyntar ni ?
  • La Lola

Ställer fram ett påskris med pynt (utan vatten) på skärtorsdan.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Teodorra

Har hängt upp söta hönor i fönstret redan nu och på utsidan står en korg med påskliljor och påskris med fjädrar. Mer än så blir det inte.

• gullehjärtat

Har börjat lite smått nu, men det blir aldrig mycket pynt här vid påsk. Pyntar rejält gör jag till jul istället ;)

• Erase
    Zombie skrev 2012-03-18 20:24:44 följande:
    Aldrig :)

Förstod att någon skulle komma med den onödiga kommentaren
  • Billig trevnad

På onsdagen före skärtorsdag. Det rycker i fingrarna redan nu när det finns sånadär gulliga små påskliljor i alla affärer.

• Mamma SL

Helgen innan påsk. Då hinner det bli små gulliga musöron på riset och så får man njuta av pyntet lite längre. Jag älskar påsken, det är som julen (som jag älskar galet mycket och börjar längta efter runt midsommar) fast mer kravlöst.

• Lavish

Jag har ställt fram ett ägg av porslin jag fyller med godis. Thats it. Gillar inte påsk. Ställde fram det i förrgår.

• molly50

Det brukar bli på onsdagen före skärtorsdagen eller på skärtorsdagen. :)

Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • sasso78

Onsdagen innan skärtorsdagen. Plockar fram lite pynt och fixar med lite påskblommor plus förbereder barnens påskägg till lördagen!

• Analoga

Det lilla pynt jag har till påsk, ris bl a, brukar jag ta fram helgen före påsk ungefär.

Svar på tråden När påskpyntar ni ?