• Pondus

Hur uppklädd?

Har en fundering som jag hoppas få lite rätsida med er hjälp.

Min mans kusin har gift sig (super kul) och valde att ha en privat vigsel med bara den närmsta familjen.
    Nu har vi fått en inbjudan till en fest för att fira bröllopet (4 månader efter vigsel) och jag är helt lost när det gäller VAD jag ska ha på mig! Klädkoden är "det du känner dig fin i" (tack för den) och jag vet inte om man ska hålla samma nivå som om det vore en bröllopsmiddag i vanlig ordning eller om jag då kommer att vara helt överklädd..

Hur skulle ni göra?
    Bröllopsnivå eller party nivå??

• Svar på tråden Hur uppklädd?
  • puss

låter lite vardagsfint sådär, typ kavaj. möjligen mörk kostym.

Easy cum easy go
  • Pondus
    puss skrev 2012-03-19 09:08:03 följande:
    låter lite vardagsfint sådär, typ kavaj. möjligen mörk kostym.
    ska man följa klädkoderna så är det rätt stor skillnad mellan kavaj och mörk kostym när det kommer till vad jag som tjej "ska" ha.
    att få instruktionen "kom i det du känner dig fin i" ger mig lite ångest eftersom jag avskyr att vara fel klädd i sociala sammanhang :)
  • hallontryffel

De allra flesta bröllop som jag blivit bjuden till och som mina vänner gått på har haft klädkod "kavaj". Så om du inte umgås i "finare" kretsar där man ofta klär upp sig så skulle jag tro att du smälter in fint om du följer den nivån.

• Pickeli

Skulle tagit samma finhetsgrad som jag hade klätt mig till jul, nyår eller midsommar, barndop etc typ. Den finaste "vardagsklänningen" jag hade i garderoben, plus en kavaj över. En kavaj är ju lätt att ta av och ta och på så vis "klä ned" sig lite.

Om du inte vill ha klänning så kan du ha byxor, inte jeans dock. Och en fin top. Ta på en matchande kavaj som du också kan ta av om det blir för mycket!

Google it!
Svar på tråden Hur uppklädd?