• MeAngeleyes

Mycket sammandragningar på natten

Är det normalt att ha som mest sammandragningar på nätterna??
    Särskilt när jag vänder på mig. 
    Man ska ju kunna vila bort sammandragningar så varför blir det då mer NÄR jag vilar...

Är i v 33 nu och är lite rädd att det är ett tecken att det ska starta tidigare men det kanske det inte är?  

Nån som varit med om liknande och hur tidigt startade din förlossning???    

• Svar på tråden Mycket sammandragningar på natten
  • k girl

Jag hade sammandragningar i vila under båda graviditeterna. Under den första gjorde de aldrig ont och han kom fullgången, vecka 38+6. Min andra graviditet hade jag smärtsamma sammandragningar nattetid vid ett par tillfällen. När jag hade haft det runt vecka 30 var jag till BM som bedömde tappen opåverkad. Hade sedan ett par nätter med kraftig mensvärk i vecka 35+, någon dag senare gick vattnet och hon föddes i vecka 35+5.

• aaaaa

Ingen aning om det är normalt.

Två av mina tre förlossningar har startat så. Onda sammandragningar en gång i halvtimmen de sista nätterna. Eller när jag försökt vila på dagen.

• aaaaa

Fast alla mina har kommit dagen för BF.

• MeAngeleyes

Mina sammandragningar gör inte direkt ont, utan är mer obehagliga och sitter uppepå magen om ni förstår vad jag menar.

Har haft mer "riktiga förvärkar" som suttit nere i höftpartiet en natt men jag tror kanske att det kan ha varit fixering, ska kolla med BM imorron!  

• Mrs Firren

Jag upplever samma sak, dvs att jag får sammandragningar när jag vilar. Men jag tänker att det är helt normalt och ser det så här:
    1) Man får sammandragningar när kroppen säger ifrån, när man överanstränger sig.
    2) Man får sammandragningar (i vila) för att kroppen och livmodern tränar sig inför förlossningen.

Därför tycker jag det känns helt okej att sammandragningarna kommer när jag tar det lugnt eftersom det betyder att allt är bra och jag har ett bra tempo i vardagen. Jag får sällan sammandragningar pga av överansträngning.

Men det är mitt tänk.  

• MeAngeleyes
    Mrs Firren skrev 2012-03-19 11:38:54 följande:
    Jag upplever samma sak, dvs att jag får sammandragningar när jag vilar. Men jag tänker att det är helt normalt och ser det så här:
    1) Man får sammandragningar när kroppen säger ifrån, när man överanstränger sig.
    2) Man får sammandragningar (i vila) för att kroppen och livmodern tränar sig inför förlossningen.

Därför tycker jag det känns helt okej att sammandragningarna kommer när jag tar det lugnt eftersom det betyder att allt är bra och jag har ett bra tempo i vardagen. Jag får sällan sammandragningar pga av överansträngning.

Men det är mitt tänk.  

Låter ju vettigt faktiskt!

Får hoppas att genrepet håller på sig ett tag till bara! Skrattande 
Svar på tråden Mycket sammandragningar på natten