• LiveHappy

    Billigt värmeskydd till håret, bättre än inget alls?

    Jag har kört med det här värmeskyddet i något år:

    http://www.lyko.se/sv/artiklar/kerastase-nutritive-nectar-thermique.html

    Men det blir så dyrt, eftersom jag använder det varannan dag ungefär i ganska så tjockt och långt hår.

    Så jag funderar på om jag ska använda något billigare, typ Elvital osv som finns i matbutiker.
    Fungerar det lika bra eller kan man lika gärna vara utan då? Vill ju inte slänga pengar i sjön.

  • Svar på tråden Billigt värmeskydd till håret, bättre än inget alls?
  • anelia

    Hej!

    Jag anväder Loreal Paris Studio Silk & Gloss Hot straight cream (brukar passa på att köpa när jag är i Ullared. 
    Och min frisör säger i alla fall att jag använder ett bra värmeskydd, för mitt hår är aldrig slitet, trots att jag plattar det dagligen (hon vet ej vilken jag använder, då skulle hon säkert propsa på någon dyr.

    http://www.kicks.se/loreal-paris/studio-line-silk-gloss-hot-straight-cream-p2086
     

  • LiveHappy

    Tack för tipset.

    Jag har hört att franck provost expert protection ska skydda håret bra? Något som du använt?

  • DST

    Har du hittat nåt som funkar för ditt hår så hade jag inte chansat..hellre lägga lite extra pengar och ha fräscht hår än slitet, risigt hår.

    Annars är ett hett tips att inte köpa från (svenska) frisörsidor, de tar galna överpriser. Eller ännu värre, i deras salong, där snackar vi överpriser utan dess like.
    www.feelunique.com/p/Kerastase-Nutritive-Nectar-Thermique-150ml detta är väl samma produkt fast i annan förpackning? Skickas från England om du inte är bekant med sidan, och frakten är gratis.
    lookfantastic.com är ungefär likadan, fast jag gillar ändå feelunique lite mer.
    (:

  • Indianica

    Jag tycker inte man ska mixtra så mycket, håller med om feelunique. Poängen är ju att produkten ska tåla värmetångens höga gradantal och det kostar väl lite mer. Dessutom tycker jag personligen håret kan kännas smutsigt av billiga varianter.

    Denna kostar t ex motsvarande 80 kr och är en frisörprodukt som ska tåla 200 grader:www.feelunique.com/p/ghd-Style-Heat-Protectant-Spray-120ml

    Men kom ihåg att inte betala i svenska kronor om du beställer härifrån, utan ändra till brittiska pund längst upp till höger på sidan (ca 20 kr billigare)

  • LiveHappy

    Tack, nä det är klart, dumt att riskera att håret blir förstört. Men ska börja studera nu så försöker hitta billigare alternativ till allt jag köper.. så det går runt.

  • Indianica
    LiveHappy skrev 2012-03-20 20:01:39 följande:
    Tack, nä det är klart, dumt att riskera att håret blir förstört. Men ska börja studera nu så försöker hitta billigare alternativ till allt jag köper.. så det går runt.
    Jag köpte lite dyrare värmeskydd när jag pluggade, 80 kr har man råd med Jag förstår hur du tänker, men förstår man håret med dåliga produkter tvingas man klippa sig oftare eftersom håret blir torrt och sprött, klyvs och går av = jättedyrt med massa extra frisörbesök(här iaf).
Svar på tråden Billigt värmeskydd till håret, bättre än inget alls?