• Anonym (Usla mamman)

Tycker min egna dotter är ful:-(

Fick min dotter för 6½mån sen. Enda sedan hon föddes har ja tyckt hon är extremt ful. Hon ser inte ut som andra barn. Alla mina vänners barn är jätte gulliga o söta men inte min. Ja skäms över att känna såhär. Trots detta så älskar jag henne. De ha gått så långt att ja inte vågar visa upp henne. Ha t.om hört kommentarer som "Oj vilket ovanligt utseende".... Ha inte vågat gå ut med henne på över 1vecka  
    Ja vill inte att hon ska se ut som hon gör Snälla hjälp mig!! Bör ja söka hjälp hos psykolog? 

• Svar på tråden Tycker min egna dotter är ful:-(
  • Anonym

Ser hon verkligen udda ut? På vilket sätt?

Kan du försöka beskriva, vad är det du reagerar på? 

Du ska inte skämmas. Absolut inte. 

• emilia05
    Anonym (Usla mamman) skrev 2012-03-19 11:15:25 följande:
    Fick min dotter för 6½mån sen. Enda sedan hon föddes har ja tyckt hon är extremt ful. Hon ser inte ut som andra barn. Alla mina vänners barn är jätte gulliga o söta men inte min. Ja skäms över att känna såhär. Trots detta så älskar jag henne. De ha gått så långt att ja inte vågar visa upp henne. Ha t.om hört kommentarer som "Oj vilket ovanligt utseende".... Ha inte vågat gå ut med henne på över 1vecka  
    Ja vill inte att hon ska se ut som hon gör Snälla hjälp mig!! Bör ja söka hjälp hos psykolog? 
    Snälla rara.

Fortsätt älska din dotter- och var stolt över henne.
     Vi ser alla olika ut.

Kram till er båda.
  • Anonym

du har nog förlossningsdepression Rynkar på näsan Men tänk att bebisar som inte ser så fina ut som små oftast växer upp till snygga människor, som i fula ankungenSkrattande.

• Anonym (Same)

Min dotter var inte heller söt det allra minsta, tillochmed hennes mormor erkände att hon inte var söt. Idag är hon 3 år och bedårande söt och charmig. Så det kan gå över, tro mig!
    Ta du och gå ut och var stolt över din lilla prinsessa iallafall! =)

• Anonym (Usla mamman)
    Anonym skrev 2012-03-19 11:17:28 följande:

Ja hon ser annorlunda ut Min man tycker hon är världens sötaste o ser inget fel med henne. Hon ha sån stor näsa, onormalt stor, pyttesmå ögon och en super arg liten mun.... Usch jag skäms!!!! Borde inte känna såhär  
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-19 11:17:28 följande:

Jag skrev det här.....lägger till ett nick så det syns i tråden vilka inlägg som är mina....

Jag tänker så här TS....

Antingen överreagerar du på något sätt och då kan du behöva hjälp med det. Din dotter kanske inte är traditionellt söt eller vacker men fullt normal och dessutom brukar många barn växa till sig i utseendet efter ett eller ett par år. Eller så är din dotters utseende faktiskt ordentligt avvikande vilket i så fall kanske oroar dig. Är det så så får man fundera över varför hon ser avvikande ut.
  • Anonym (Usla mamman)
    Anonym (Same) skrev 2012-03-19 11:20:34 följande:
    Min dotter var inte heller söt det allra minsta, tillochmed hennes mormor erkände att hon inte var söt. Idag är hon 3 år och bedårande söt och charmig. Så det kan gå över, tro mig!
    Ta du och gå ut och var stolt över din lilla prinsessa iallafall! =)
    Känns skönt o veta att jag inte är/var ensam.  
  • Anonym (en mamma)
    Anonym skrev 2012-03-19 11:21:01 följande:
    Jag skrev det här.....lägger till ett nick så det syns i tråden vilka inlägg som är mina....

Jag tänker så här TS....

Antingen överreagerar du på något sätt och då kan du behöva hjälp med det. Din dotter kanske inte är traditionellt söt eller vacker men fullt normal och dessutom brukar många barn växa till sig i utseendet efter ett eller ett par år. Eller så är din dotters utseende faktiskt ordentligt avvikande vilket i så fall kanske oroar dig. Är det så så får man fundera över varför hon ser avvikande ut.
    Äsch nu glömde jag ju nicket ändå! Nu har jag det!
  • Anonym (Usla mamman)
    Anonym (en mamma) skrev 2012-03-19 11:21:40 följande:
    Äsch nu glömde jag ju nicket ändå! Nu har jag det!
    Jag är nästan säker på att jag överreagerar, men jag hatar att känna såhär... Att inte vara stolt över o visa upp min dotter för andra..... 
  • sextiotalist

Äh, alla barn är inte söta, svårare än så är det inte. Men spelar det någon roll, barnet måste inte vara docksött.

En kompis barn var urfult som bebis och som liten, men är nu en urtjusig kvinna.  

Svar på tråden Tycker min egna dotter är ful:-(