• mittistan

Frysa SATS-kort före BF?

Hej!

Är det någon som vet om man får frysa SATS-kortet på grund av sammandragningar? Jag ser på hemsidan att man kan frysa t.o.m. max tre månader efter förlossning.

Vad gäller före förlossningen? Måste man ha med intyg? Jag har cirka en månad kvar till BF.

Frågade på SATS under helgen, men det var ny eprsonal båda gångerna som inte visste... Ska till BM idag så vore bra att veta om hon ska hjälpa till med intyg (om de ens gör sådant).

Tack på förhand!

/M

• Svar på tråden Frysa SATS-kort före BF?
  • Diii

Ja du kan frysa så fort du vet att du är gravid tom 3 mån efter

• mittistan

Är det sant? Jättestort tack till dig! Det börjar bli lite tungt nu... Behöver man ha med sig något eller räcker det med att visa sin megamage?

• Diii

Haha tycker din mage borde räcka... Lycka till

• Flodis Hjärtat

Ibland kan de vara lite nitiska och vilja se ett imtyg från BM. Min kompis hotade att då säga upp medlemskapet ( hon va i 8 mån) och då gick det alldeles utmärkt att frysa kortet utan intyg.

Jag visade bara upp  min mage ( detta på sportlife dock) och fick välja själv hur länge ja ville frysa det. Hon nämnde inget om 3 mån, men detta var som sagt sportlife.

Lycka till, det kommer säkert gå jätte bra!

• molntussa

Jag tog med en kopia på moderskapsintyget jag hade fått av BM tidigare under graviditeten. Gör alltid kopior på sakerna som ska in till FK då man aldrig vet vad som kan hända.

När jag kom dit sa hon att det hade räckt med magen :) Men har du intyget så kan du alltid ta med det just in case..

• mittistan

Smart, om magen hade varit mindre så hade det nog varit ett krav kan jag tänka mig.

• mittistan

Håller med dig helt, och det verkar inte vara några problem (vilket jag trodde det skulle vara). Puh! :)

• Lizzie

Jag har fryst mitt kort sen Jan, bf i morgon. Men det var inga problem, behövde ej intyg o fick frysa ett år. Kan "tina upp" igen när jag vill.

Svar på tråden Frysa SATS-kort före BF?